Taxa de mediu 2018. Care va fi metoda de calcul

FOTO: Pexels/Pixabay.com
FOTO: Pexels/Pixabay.com

Reprezentanții Guvernului lucrează la taxa de mediu 2018, care să nu mai încalce regulile Uniunii Europene, așa cum a fost cazul celei din trecut.

Noua taxă de mediu 2018 este necesară din cauza avalanșei de mașini second hand din țările vestice, care poluează România, potrivit celor care lucrează la proiectul noului impozit.

În ceea ce privește metoda de calcul pentru taxa de mediu 2018, ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, precizează că posesorii de mașini vor plăti în funcție de noxe.

„Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei si care poluează, deci au o normă inferioară de poluare, Euro 2, Euro 3 sau Euro 4, să fie taxate în funcţie de emisiile pe care le dau. Noi trebuie să facem şi o informare la Comisie (n.r. Comisia Europeană) şi ea să fie dezbătută aşa cum trebuie”, a declarat ministrul Gavrilescu, despre taxa de mediu 2018.

Taxa de mediu 2018. 200 de euro pentru o mașină veche

Noua taxă va fi aplicată tuturor proprietarilor de autovehicule, indiferent dacă au plătit sau nu orice alt impozit auto.

Potrivit președintelui Asociației Service-urilor Independente, Cristian Muntean, citat de Digi 24, mașinile care poluează foarte mult, precum cele non Euro sau Euro 1, vor ajunge să plătească un impozit și de 200 de euro.

De asemenea, pentru mașinile mai noi, precum cele Euro 5 sau Euro 6 se va plăti echivalentul a aproximativ 50 de euro.

Taxa de mediu 2018. Câte mașini SH au intrat în țară

Potrivit autorităților, anul trecut, în primele 11 luni, au fost aduse în țară peste 474.000 de mașini second hand și s-au înmatriculat 100.000 de autovehicule noi.

Este vorba despre o creștere de 71% față de aceeași perioadă din 2016. Cele mai căutate mărci au fost Volkswagen (124.000 de mașini), Opel (58.000) și Ford (46.000).

În ceea ce privește mașinile noi, s-a înregistrat o creștere de 14%. De ajutor a fost și programul Rabla. Cea mai căutată marcă a fost Dacia (27.000 de mașini), urmată de Volkswagen (9.000).

Taxa de mediu 2018. Cât de bătrâne sunt mașinile din România

La începutul anului trecut, înainte de a intra în țară alte sute de mii de mașini second hand, se estima că parcul auto național din România avea peste 7 milioane de vehicule, dintre care 5,47 milioane erau autoturisme.

În 2016, conform Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), parcul auto avea 1.15 milioane de mașini cu peste 20 de ani vechime, 1.42 de milioane de vehicule cu o vechime cuprinsă între 16 și 20 de ani și 1.59 de milioane de unități cu o vechime cuprinsă între 11 și 15 ani.

FOTO: Pexels/Pixabay.com