Cum a schimbat tehnologia experiența shoppingului

Sursă foto: Chaay_Tee/ Shutterstock

Tehnologia există pentru a împinge limitele științei și pentru a ne face viața mai ușoară. Afacerile implementează tehnologii noi și moderne, astfel încât experiența cumpărătorului să fie mai plăcută.

 

Pentru ca o companie să dezvolte mentalități orientate spre client, aceasta trebuie să îmbunătățească experiența de cumpărare. Odată ce un business reușește să îi facă pe cumpărători să se simtă speciali și să le respecte stilul de viață ocupat, va reuși să se impună în fața competitorilor și să îi atragă pe clienți de partea sa. Noile tehnologii vor continua să schimbe modul în care facem cumpărături, îmbunătățind experiența shoppingului.

Posibilitatea de a face cumpărături de la distanță

Una dintre cele mai mari schimbări în ceea ce privește cumpărăturile o reprezintă posibilitatea de a face shopping online. Fără plimbări în magazine, fără incertitudinea că modelul sau măsurile unor articole căutate nu sunt pe stoc, fără a pierde timp în aglomerație. Alternativa shoppingului online presupune cumpărarea obiectelor dorite la orice oră din zi și din noapte, livrarea acestora la domiciliu și returnarea în cazul în care există nemulțumiri.

 

Parteneriatele dintre retaileri și bănci au simplificat mult procesul de cumpărare. Plățile cu cardul sunt acum favorite. În plus, pentru a atrage mai mulți clienți și pentru a realiza vânzări mai mari, comercianții împreună cu băncile oferă posibilitatea de a achiziționa produsele dorite cu ajutorul unor credite de cumparaturi. Astfel, shoppingul cu plata printr-un credit de cumparaturi – o modalitate ușoară și convenabilă – prezintă avantaje de ambele părți: clienții pot cumpăra oricând văd ceva ce le atrage atenția, iar retailerii au încasări mai mari.

Posibilitatea de a primi produsele rapid

Pentru că trăim în secolul vitezei, răbdarea își găsește cu greu locul în acțiunile oamenilor. Și în ceea ce privește shoppingul, cei mai mulți își doresc să economisească timp, să li se livreze produsele cumpărate cât mai repede și să obțină ceea ce își doresc fără prea mari bătăi de cap. Tehnologia a îmbunătățit și modul în care oamenii se raportează la cumpărături. De la achiziționarea unor alimente până la comandarea unor electrocasnice, shoppingul a devenit o acțiune imediată. Clienții așteaptă să primească produsele comandate cât mai repede (dacă înainte dura chiar săptămâni pentru livrarea comenzii, în prezent poate ajunge în aceeași zi), iar procesul de achiziție să fie cât mai ușor.

Posibilitatea autoservirii

Multe companii oferă posibilitatea autoservirii. Astfel, clienții își pot alege produsele din magazine, plătesc și pleacă fără să interacționeze cu nimeni. Acest sistem a fost creat pentru a reduce timpul de așteptare la casă și, prin urmare, experiența de cumpărare să fie una mai plăcută.

 

Interacțiunea dintre lucrătorii din retail și clienți va fi din ce în ce mai mică în următorii ani, în condițiile în care tehnologiile acaparează fiecare aspect al existenței. Inclusiv secțiunile de „customer services“ au fost actualizate și în multe companii ajutorul vine de la inteligența artificială. Așa au apărut „chatbot“-urile, cu ajutorul cărora consumatorii pot primi imediat informațiile de care au nevoie. Așteptarea pentru a vorbi cu un reprezentant uman poate fi prea mare, însă, cu ajutorul inteligenței artificiale, problemele clienților sunt mai rapid rezolvate.

 

Pe măsură ce tehnologiile și societatea se schimbă, și companiile se adaptează noilor cerințe, astfel încât să rămână pe poziții fruntașe în domeniu.

 

Sursă foto: Chaay_Tee/ Shutterstock

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.