Cele 3 subiecte de gramatică ce i-au încurcat pe elevi la Evaluarea Națională

rezultate bac 2020
Foto: cataloagescolare.ro

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a prezentat joi, într-o conferință de presă, subiectele de la Evaluarea Națională 2022 care le-au pus cele mai mari probleme elevilor de clasa a VIII-a.

„Avem și itemi care au un procent mic de rezolvare. Spre exemplu, item-ul 8 de la subiectul I B. Doar 6% dintre elevi au rezolvat integral corect acest exercițiu care vizează scrierea corectă. Cu alte cuvinte, doar 6% au putut să scrie perfect românește. Este o concluzie tristă, dar importantă, pentru a ști ce avem de făcut. Mai exact, verbele „a vrea”, „a fi” sau substantivul „stradă” și adjectivul „mândru” sau acordul pronumelui cu substantivul – 14% nu știu să scrie corect niciunul dintre cuvintele date la forma cerută”, a explicat el.

Un alt subiect pe care mulți elevi nu au reușit să îl rezolve corect a fost punctul 5 de la subiectul I B:„Itemul 5 de la subiectul I B – doar 43% dintre elevi știu să identifice verbele. 21% nu au identificat nici măcar un verb.”

Cel de-al treilea subiect cu un procent mic de rezolvare a fost punctul 7 de la subiectul I B. „Doar 37% dintre elevi știu să identifice o propoziție principală și una atributivă”, a menționat Cîmpeanu.

Rezolvarea celor 3 subiecte care le-au pus cele mai mari probleme elevilor la Evaluarea Națională