93 de angajați CFR, trimiși în judecată pentru furt de motorină. Prejudiciul strâns în 4 ani e uriaș

locomotivă tren
Foto: 652234 / pixabay.com

Procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Timișoara (DIICOT) au trimis în judecată 93 de angajați ai CFR, acuzați de constituirea unui grup infracţional organizat, fals intelectual în formă continuată, uz de fals în formă continuată și delapidare cu consecințe deosebit de grave în formă continuată.

Cei 93 de inculpați erau angajați ai Depoului de Locomotive Timişoara. Unii aveau atribuţii de gestiune, iar alții erau angajaţi în sectorul exploatare.

Concret, ei sunt acuzați că în perioada 2013 – 2016 au acţionat în mod coordonat, în cadrul unui grup infracţional organizat, pentru a fura motorină.

Au pus la punct proceduri tehnice şi scriptice care au creat aparenţa de legalitate a activităţii de stabilire a normelor de consum, de gestiune şi aprovizionare, însă în realitate ei au delapidat peste 1.600 de tone de motorină, care a fost valorificată prin vânzarea pe piaţa neagră, cauzându-se astfel un prejudiciu de 7,5 milioane de lei (aproximativ 1,5 milioane de euro).

„Primul nivel al grupului infracţional organizat a fost constituit de către gestionarul șef, împreună cu subordonaţii săi, primitorii-predatorii de produse fluide, toţi având atribuţii de gestiune a produselor petroliere. Aceştia au pus la punct proceduri tehnice şi scriptice, prin care, în fiecare zi a perioadei de activitate ilicită, au produs un plus de motorină, care a fost apoi valorificat în afara unităţii de transport feroviar.

Al doilea nivel al grupului infracţional organizat a fost reprezentat de către revizorii şi mecanicii de locomotivă care au fost de acord cu producerea surplusului de combustibil precum şi cu atestările nereale din documentele de consum.

Trinomul alcătuit din primitorii-predatorii de produse fluide, revizorii şi mecanicii de locomotivă au constituit celula de bază a grupului infracţional organizat, având rolul de producere a surplusului de combustibil şi de disimulare a activităţii infracţionale, prin atestarea în foile de parcurs a unor împrejurări nereale cu privire la cantităţile alimentate, documente care au fost utilizate pentru justificarea consumurilor”, se arată în comunicatul de presă al DIICOT.

Impunerea unei activități infracţionale generalizate la nivelul Depoului de Locomotive Timişoara a fost posibilă prin sprijinul acordat de către conducerea unităţii de transport feroviar, reprezentată de şeful de depou, şeful de depou adjunct, contabilul şef, şefii de compartimente, de preşedintele sindicatului mecanicilor de locomotive şi precum şi de către un agent de poliţie.

Implicarea în activitatea infracţională a angajaţilor a fost atât de extinsă încât s-a ajuns la suprapunerea grupului infracţional peste o parte din structura de personal a Depoului de Locomotive Timişoara.

Combustibilul delapidat de angajaţii Depoului Timişoara a fost externalizat către membri din afara unităţii de transport feroviar cu rol de preluare, valorificare a combustibilului delapidat, aceștia încasând şi distribuind ceilalți, inclusiv liderul grupului, venitul ilicit.

Procurorii menționează că, pentru perioada 2013-2016, au fost reținute peste 3.300 de acte materiale de delapidare și falsificarea a peste 18.600 foi de parcurs.

Dosarul a fost înaintat spre competentă soluționare Tribunalului Timiș.

Foto: 652234 / pixabay.com

Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.