Traseul din România pe care trenul ar putea merge cu 160 km/h

FOTO: GreatNews.ro
FOTO: GreatNews.ro

CFR a anunțat că circulația feroviară între Sighișoara și Daneș se desfșura pe firul al II-lea modernizat al variantei de traseu nou-construită pe intervalul de stații Sighișoara – Ațel.

Potrivit reprezentanților CFR, pe acest tronson sunt patru poduri feroviare. Unul dintre ele esste cel în formă de arc, peste râul Târnava Mare. De asemenea, mai sunt două podețe și un pasaj superior peste DN13, precum și două tuneluri feroviare.

CFR spune că lucrările de modernizare vor permite ca circulația pe calea ferată pe acest traseu să ajungă la viteze maxime de 160 km/h.

„Lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe noua variantă de traseu dintre Sighişoara şi Daneş, pe care au fost construite trei lucrări de artă importante – Podul în formă de Arc peste râul Târnava Mare, în lungime de 134,6 m, Tunelul Sighişoara, în lungime de 401 m şi Tunelul Daneş, în lungime de 969 m, cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989 – vor permite atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a traseului Sighişoara – Aţel”, se arată într-un comunicat de presă al CFR SA.

Cel mai lung tunel de cale ferată din România este cel din Teliu, între Hărman și Întorsura Buzăului. Are o lungime de 4.369 de metri și a fost inaugurat în 1929. Se află pe raza comunei teliu din județul Bașov.

A fost construit de firma gemerană Julius Berger în 5 ani. Calea ferată a fost inaugurată pe 25 iunie 1931.

Al doilea tunel ca lungime din România se află la limita dintre județele Galați și Vaslui. Tunelul de Tălășmani are o lungime de 3.300 de metri. Construcția a început în 1906 și a fost finalizată în 1911.

Cel mai lung tunel feroviar din lume a fost inaugurat în 2016 în Elveția. Are o lungime de 57 de kilometri și străpunge masivul Gotthard. Prin acest proiect s-a dorit ca trenurile să poată traversa Alpii cu trenuri de mare viteză. Trenurile de pasageri pot rula cu maxim 250 km/h prin tunel, iar cele de marfă, cu cel mult 160 km/h.

https://www.youtube.com/watch?v=_obG50Goi5E

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.