Românilor nu le mai place shaorma la fel de mult. Cifrele de afaceri ale restaurantelor

FOTO: Angelo Rosa/Pixabay.com
FOTO: Angelo Rosa/Pixabay.com

Marile restaurante fast food care vând preparate după rețete orientale nu se mai bucură de același succes. Potrivit unei analize Economica.net, Dristor Kebap a înregistrat în 2016 un profit în scădere cu 60%.

Mai exact, Dristor Kebap a înregistrat o cifră de afaceri de 17,5 milioane de lei (3,8 milioane de euro), în creştere cu 20% faţă de 2015, în timp ce profitul raportat s-a redus cu 60%, de la 1,4 milioane de lei în 2015, la 585.923 de lei în 2016. Anul trecut, lanțul de restaurante a avut 104 angajați, la fel ca și în 2015.

Prima dată după mulți ani când shaormeriile Dristor au trecut pe profit a fost în 2013. Atunci, lanțul de restaurante a raportat o cifră de afaceri de aproape 3 milioane de euro, crescând din 2012 cu un milion de euro.

Profitul lanţului de shaormerii Dristor a fost în 2013 de 372.009 de lei, după o pierdere de 834.017 de lei raportată pentru 2012. Conform cifrelor de la Finanţe, în 2011, șaormeriile Dristor au pierdut 565.421 de lei. De asemenea, în 2014, profitul a fost de 75.727 de lei, iar cifra de afaceri de aproximativ 2,5 milioane de euro.

Dristor Kebab s-a înfiinţat în 1999, în cartierul Dristor, şi a devenit un brand în Bucureşti.

Potrivit Economica.net, un alt lanț de restaurante cu specific oriental, Divan, a reuşit să ajungă la o cifră de afaceri de 9,4 milioane de lei (2 milioane de euro), aproape triplă faţă de cea obţinută în 2015.

Însă compania a înregistrat pierderi de aproape 460.000 de lei (peste 100.000 de euro). Grupul de restaurante Divan Group a fost vândut unui fond de investiţii turcesc la începutul anului 2017, dupa opt ani de la lansare.

FOTO: Angelo Rosa/Pixabay.com

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.