Metode eficiente de creștere a productivității în cadrul unei companii

Orice business își propune să crească productivitatea și să își eficientizeze activitatea, aceste fiind două aspecte care influențează în mod direct profitabilitatea, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. Indiferent de bugetul unei companii, de domeniul său de activitate ori de strategia financiară adoptată, reducerea costurilor este necesară pentru bunul mers al afacerii și, implicit, pentru dezvoltarea acesteia. Așadar, iată ce pot face businessurile pentru a-și mări productivitatea.

Beneficii pentru angajați

Dacă vor să își sporească productivitatea, este necesar ca businessurile să investească în propriii angajați și să aibă o strategie care va rezultate pe termen lung. Mai precis, companiile le pot pune la dispoziție o serie de beneficii. În primul rând, personalul trebuie stimulat financiar, cu ajutorul măririlor salariale și a bonusurilor de performanță. De asemenea, oamenii de afaceri le pot pune la dispoziție avantaje precum zile suplimentare de concediu, vouchere de vacanță, carduri cadou, abonamentele la clinici medicale private, le pot deconta transportul sau să le ofere abonamente la săli de fitness și centre spa. 

Asigurarea unui mediu de lucru sănătos

Indiferent de domeniul de activitate, companiile trebuie să le asigure angajaților un mediu de lucru sănătos, unde aceștia să își desfășoare activitatea profesională în siguranță. Iar pe lângă măsurile de igienizare și dezinfectare a clădirilor de birouri, businessurile trebuie să ia măsuri concrete cu privire la alt factor care reprezintă un risc asupra sănătății personalului, mai precis, gradul de poluare a aerului. Această problemă, a calității aerului, este una reală, potrivit OMS, și afectează mai ales capitala. 

Drept urmare, afacerile pot apela la un serviciu complet de monitorizare a aerului, care include instalarea de senzori calitate aer, împreună cu o aplicație mobilă cu ajutorul căreia sunt trimise date, în timp real, despre calitatea aerului din zona respectivă. Astfel, companiile pot lua decizia de a se muta într-un alt sediu, dacă cel actual este amplasat într-un loc în care nivelul de poluare depășește limitele impuse de Organizația Mondială a Sănătății. Această decizie este una necesară, mai ales că poluarea aerului poate avea un impact negativ asupra oricărei persoane, dar mai ales a salariaților care suferă de astm sau alte complicații respiratorii. Așadar, angajații se vor simți în siguranță, mai relaxați și vor da randament sporit atunci când lucrează într-un mediu curat, care nu le pune sănătatea în pericol. 

Investiții în pregătirea profesională a personalului

O altă soluție la care pot apela companiile și firmele este să își trimită personalul la cursuri de specializare și la traininguri specifice domeniului lor de activitate. Este important pentru dezvoltarea unei afaceri ca angajații acesteia să fie competenți și să dobândească un volum mai mare de cunoștințe, pentru a putea să își eficientizeze activitatea și să se ocupe de proiecte cu un grad ridicat de complexitate. În plus, odată ce vor dobândi noi certificări, vor avea ocazia să promoveze profesional, deci să obțină un salariu mai mare. Pe de altă parte, salariații pot scăpa de sarcini repetitive, iar taskurile respective să fie externalizate. 

Sigur, acestea sunt doar câteva dintre aspectele pe care companiile le pot lua în considerare. De exemplu, oamenii de afaceri le pot pune la dispoziție subalternilor și un program de muncă flexibil, care să îmbine lucratul de acasă cu cel de la birou. Pentru că este important ca angajații să aibă posibilitatea să își desfășoare activitatea profesională din confortul propriului cămin, fiindcă nu vor mai fi obligați să respecte anumite reguli legate de conduita vestimentară, nu vor fi nevoiți să ia prânzul la o oră prestabilită și nici nu vor mai cheltui bani pe transport. Deci, măsurile de creștere a productivității pot fi luate în funcție de bugetul de investiții și de obiectivele fiecărei companii. 

Sursă foto: Shutterstock.com