Declarația unică s-ar putea extinde și la companii

ANAF Declarația Unica FOTO: Steve Buissinne/Pixabay.com
ANAF Declarația Unica FOTO: Steve Buissinne/Pixabay.com

Companiile din România ar putea avea o Declarație unică începând de anul viitor, iar comunicarea cu reprezentanții ANAF s-ar putea face online.

Potrivit reprezentanților Ministerului Finanțelor Publice au declarat, într-o conferință de presă, că va pune bazele Spațiului Virtual Unic, unde companiile vor putea comunica online cu Fiscul.

”De la 1 ianuarie, și pentru persoanele fizice și pentru persoanele juridice asta va fi obligația. Nu este nicio altfel de abordare. Nu se va mai bugeta niciun fel de hârtie, timbru, absolut nimic”, au mai precizat reprezentanții Ministerului Finanțelor, citați de Hotnews.

Aceștia au precizat că vor încerca să comaseze declarațiile pe care sunt obligate firmele să le completeze în acest moment în una singură.

”De comasat o să vedem dacă putem. Nu vor mai fi câte sunt astăzi, una singură vedem dacă este posibil, dacă nu, vedem care este cea mai ușoară formă”, au explicat reprezentanții MFP.

Declarația unică a fost depusă în acest an de peste 750.000 de persoane fizice.

Iată cele mai importante modificări aduse de declarația unică:

– Persoanele fizice care plătesc impozitul pe venit, CAS și CASS, vor completa o unică declarație, și nu 7 declarații, cum a fost până acum

– Noul formular se va depune o singură dată pe an, iar termenul de depunere pentru anul acesta este de 15 iulie. Plata contribuțiilor poate fi efectuată până pe 31 martie 2019. De anul viitor, atât termenul de depunere a declarației unice, cât și termenul limită pentru plata contribuțiilor, va fi 31 martie.

– Impozitul pe venit va putea fi plătit la venitul estimat pentru anul curent.

– Evaluarea pentru încadrarea ca plătitor de CAS și CASS se va face în funcție de venitul estimat pentru anul curent.

– Persoanele fizice vor putea rectifica declarația până la termenul de plată.