Cum să îți amenajezi magazinul dacă vrei să atragi mai mulți clienți. 4 sfaturi utile

Sursă foto: Shutterstock
Sursă foto: Shutterstock

Când vine vorba de design-ul unui magazin, există numeroase posibilități pentru crearea unui spațiu cât mai primitor pentru clienți, de la modul în care marfa este pusă pe raft, la mobilier, culori sau lumină. Însă un criteriu important atunci când faci planul de amenajare a propriului magazin este nu doar să atragi clienți, ci și să îi faci să se simtă bine și să își dorească să achiziționeze produsele tale.

Crearea unui plan de design bine gândit și planificat poate încuraja în mod strategic vânzările și, în același timp, te poate ajuta să creezi un spațiu bine organizat, intuitiv, pe care clienții îl pot parcurge cu ușurință, criterii esențiale dacă vrei să oferi o experiență plăcută cumpărătorilor.

Mai jos am pregătit câteva sfaturi practice și reguli care te vor ajuta să îți organizezi cât mai eficient spațiul magazinului:

Începe cu intrarea în magazin

Clienții își fac o primă impresia încă de la intrarea în magazin, iar dacă reușești să le captezi atenția încă de când au trecut pragul magazinului, treaba e pe jumătate rezolvată. Cei la Shopify, o platformă canadiană de e-commerce, o consideră drept zona de decompresie, fiind cuprinsă între 1.5 și 4.5 metri pătrați (în funcție de dimensiunea magazinului) de la intrare.

Modul în care magazinul este organizat, dar și cât de bine se îmbină culorile, lumina și texturile îl vor convinge pe client să rămână sau să treacă rapid prin magazin și să iasă, fără să achiziționeze vreun produs. Tocmai de aceea este important ca, de exemplu, ofertele promoționale să fie la vedere, iar produsele să poată fi identificate cu ușurință.

Folosește inteligent lumina

Iluminatul în zona de retail influențează în mod semnificativ experiența oricărui client și decizia de a achiziționa un produs. Cu un iluminat adecvat poți să  atragi atenția asupra unor produse pe care vrei să le promovezi, culorile sunt mai intense și, nu în ultimul rând, creezi o atmosferă plăcută de shopping.

Vizibilitatea este necesară în toate zonele magazinului, așa că este important să folosești surse potrivite de iluminat. Poți crea ambianța potrivită cu ajutorul unor proiectoare montate strategic în fiecare zonă a magazinului, de la cabinele de probă, la rafurile cu marfă și casa de marcat.

Încurajează clienții să exploreze

Atunci când aranjezi mobilierul și rafurile cu produse, ține cont că trebuie să lași suficient spațiu pentru clienți ca să exploreze o bună parte din magazin. Așa că, odată ce au intrat și le-ai captat atenția cu lumina, design-ul și atmosfera, aceștia trebuie să poată parcurge cu ușurință restul spațiului. Iar asta înseamnă să creezi culoare strategice.

O soluție poate fi culoarul circular, pe unde clienții pot ajunge până în partea din spate a magazinului, pentru ca mai apoi să se întoarcă în partea din față. Totodată, un truc util este să așezi în partea din spate sau la capătul fiecărui culoar un produs care să atragă atenția.

Asigură-te că fiecare client se simte confortabil

Când vine vorba de comportamentul consumatorilor, spațiul este un factor important care influențează decizia de a achiziționa un produs, în special în cazul femeilor, așa cum a demonstrat Paco Underhill, expert în acest domeniu. Studiul lui a arătat că o femeie va evita să meargă într-o zonă aglomerată a magazinului, chiar dacă este interesată de un anumit produs. Tocmai de aceea este important să te asiguri că există suficient spațiu pe fiecare culoar.

Totodată, poți să amenajezi și o zonă de așteptare sau să amplasezi câteva fotolii confortabile unde clienții se pot relaxa în timpul cumpărăturilor. Aceasta este și o modalitate de a-i încuraja să petreacă mai mult timp în magazinul tău.

Amenajarea unui magazin este un proces dinamic care se rezumă într-un final la experiența clienților. Dacă i-ai captivat de când au pășit în interior, nu mai rămâne decât să îi convingi că produsele tale sunt potrivite pentru nevoile lor.

Sursă foto: Shutterstock

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.