Cum să ai succes în 2021 ca dezvoltator imobiliar. Nomazii digitali tind către oaze de liniște în loc de birouri

La începutul anului 2020, piața imobiliară a pornit cu dreptul: investiții majore, prețuri mai ridicate față de ultimii ani, cerere masivă, așadar vânzări mai multe. Cu toate acestea, impactul pandemiei nu s-a lăsat așteptat, iar foarte mulți dezvoltatori au avut de pierdut, neștiind cum să se adapteze noului context. Cert este că după perioada de urgență și după „lockdown”, a avut loc o revitalizare a pieței. Explicația este una simplă: după ce românii au experimentat statul acasă, adesea între patru sau opt pereți, au resimțit mai mult ca oricând lipsa spațiului. Atunci când ai doi copii, iar biroul este poziționat în sufragerie, tot acolo unde cei mici au un colț de joacă al lor, dar care nu e delimitat, iar jucăriile sunt împrăștiate peste tot, este greu de crezut că mai poți da dovadă de eficiență în ceea ce faci. 

Este realitatea experimentată de milioane de oameni numai în România. Chiar și după ieșirea din starea de urgență, foarte mulți angajați au început să lucreze parțial sau integral de acasă, iar scenariul a fost unul repetitiv..

Ca dezvoltator, poți să ții cont de câteva variabile și să îți adaptezi strategia de lungă durată a companiei:

Investiția în zone cheie ale țării

Dacă la început de an doar unul din cinci români muncea de acasă, o medie cu 40 de procente sub cea europeană, la final de an, în contextul pandemic, lucrurile s-au schimbat radical. Practic, majoritatea angajatorilor au fost nevoiți să se adapteze telemuncii și să își pregătească echipa pentru acest pas radical. În afară de profesiile din prima linie, plus cele din industrii, de producție, pază ș.a.m.d., cei mai mulți dintre români au început să lucreze remote, măcar jumătate din programul inițial. 

Ca dezvoltator imobiliar, chiar și un expert în economie și resurse umane îți va traduce această tendință: cam totul s-a mutat în online, digitalul e un curent căruia nu i te poți opune și, chiar și după depășirea crizei sanitare, munca de acasă va fi păstrată în mare parte. De ce ar plăti angajatorii spații de birouri, de ce ar cheltui masiv și ar direcționa bani către hub-uri de coworking și consumabile? În aceste condiții, angajații vor putea să își desfășoare activitatea de oriunde și mulți vor vrea să plece din marile aglomerări urbane, din metropole, către mare sau munte. 

Astfel, ei vor începe să caute tot mai mult apartamente de vanzare constanta, cu gândul la mare, relaxare și dorința de a efectua un training sub o umbreluță, chiar pe plaja Trei Papuci. Tocmai de aceea, poți să începi să construiești la mare, la munte, în zone pitorești ale țării, adevărați magneți pentru nomazii digitali.

Evitarea unor greșeli comune

După starea de urgență, cererea de noi locuințe a crescut, iar domeniul imobiliarelor a fost practic repus pe șine. În plus, în multe orașe din țară, prețul pe metru pătrat a scăzut. Potrivit datelor Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), în decursul lunilor de pandemie prețul mediu solicitat pentru apartamentele scoase la vânzare, atât pe piața veche, cât și pe segmentul nou, s-a redus cu aproape 90 de euro. Astfel, reiese că dezvoltatorii au păstrat prețurile anterioare, din toamna anului 2019, de exemplu. Dacă, în calitate de dezvoltator, ai vrut să speculezi această nevoie, de mai mult spațiu, și ai încercat să majorezi prețurile, practic ai făcut una dintre cele mai frecvente greșeli, total contraindicată în perioade de nesiguranță economică. Este absolut normal ca potențialii clienți să caute să își cumpere ceva cât mai spațios, plătind mai puțin sau având perspectiva unor zeci de ani cu rate convenabile. Așadar, un prim pas în înțelegerea pașilor către succes este tocmai viziunea de ansamblu asupra situației și asumarea unor greșeli.

Este esențial să gândești strategic, să apelezi la experți, la rebranding, dacă e necesar, și să înțelegi cât mai bine nevoile clienților. Luna martie a marcat începutul incertitudinilor generate de criza sanitară, însă chiar și la final de an, ca dezvoltator imobiliar îți poți revigora activitatea.

Sursă foto: Pexels.com

Jurnalist GreatNews, Dan Arsenie lucrează în presa centrală din 2007 şi a scris pentru publicaţii ca Evenimentul Zilei, realitatea.net şi Yahoo News România. Scrie cu pasiune reportaje şi portrete jurnalistice şi acordă o atenţie ridicată promovării oamenilor frumoşi şi a locurilor frumoase din România.