CFR se modernizează. Biletele ar urma să fie vândute și în tren

FOTO: Gheorghe Marius Șoimu/CFR Călători
FOTO: Gheorghe Marius Șoimu/CFR Călători

CFR Călători, serviciul feroviar de transport persoane, urmează să facă un pas către era modernă.

Compania de stat va investi aproape 10 milioane de lei în achiziționarea unor terminale mobile pentru taxare, prin care vor putea fi vândute biletele direct în tren.

Mai mult, compania va îmbunătăți și serviciul de fidelitate, numit TrenPlus, prin care călătorii pot beneficia de anumite bonusuri și facilități, în funcție de numărul de kilometri parcurși pe căile ferate din România.

În prima fază vor fi cumpărate peste 200 de terminale, urmând ca anul viitor fiecare șef de tren să poată tăia bilete în tren. Se va renunța, astfel, la chitanțierul clasic și la pix.

Potrivit șefului CFR, Dan Costescu, reţul biletelor cumpărate în tren va fi acelaşi doar pentru călătorii care s-au urcat din staţii care nu au case de bilete.

Se va îmbunătăți și serviciul de fidelitate TrenPlus. În prezent, cardul are o valabilitate de un an, iar cu ajutorul său se obțin reduceri de 25% la toate călătoriile.

CFR Călători a primit de curând 130 de milioane de lei pentru investiții din partea Guvernului. Cu acești bani se dorește modernizarea mai multor trenuri.

Mai mult, potrivit unor inițiative la nivelul Uniunii Europene, începând cu 2024, CFR va trebui să ofere despăgubiri călătorilor dacă trenurile întârzie. Anul trecut, aproape 40 la sută din trenurile care au circulat în țara noastră nu au respectat ora de sosire.

Pentru o întârziere de 60-90 de minute, călătorii ar urma să primească 50% din preţul biletului, iar pentru cel mult două ore de întârziere, 75% din valoarea acestuia. Dacă trenul va întârzia mai mult de două ore, călătorii își pot primi înapoi toți banii plătiți pe bilet.