CFR Călători, next level. Un tren a rămas fără ușă din mers

Sursa: Captură video CFR Infrastructură

Ușa ultimului vagon al trenului IR 1836, care circula marți pe ruta Cluj-Napoca – București Nord, s-a desprins din mers, în apropierea stației Bărăbanț, din Alba Iulia.

Trenul a continuat să meargă așa până în stația Simeria, unde vagonul a fost înlocuit. Din fericire, nimeni nu a fost rănit, iar șeful de tren a stat în vagonul respectiv pentru a asigura siguranța pasagerilor.

CFR Călători a anunțat că ușa a fost agățată de un utilaj feroviar ce lucra pe o linie alăturată.

„Menționăm că ușa de acces este culisantă cu acționare digitală, iar deschiderea acesteia este posibilă numai pe timpul staționării trenului”, transmitea CFR Călători.

La scurt timp după aceea, CFR Infrastructură a acuzat CFR Călători că transmite informații false, și a publicat imagini care arată că ușa vagonului se desprinde singură, fără să fie smulsă de vreun utilaj feroviar, la intrarea trenului IR 1836 în stația Bărăbanț, nu la ieșirea din stație.

Iată comunicatul de presă transmis de CFR Infrastructură:

DEZMINȚIRE OFICIALĂ A CFR SA în contextul acuzațiilor false ale CFR CĂLĂTORI la adresa personalului feroviar al companiei noastre, în cazul trenului IR 1836 care a rămas fără ușă la ultimul vagon!

Referitor la acuzațiile operatorului național de transport feroviar de călători CFR CĂLĂTORI, care marți 08.08.2023 a învinovățit pe nedrept și în mod public despre faptul că “ …la ieșire din stația Bărăbanț, un utilaj feroviar care se afla și lucra la infrastructura feroviară a intrat în gabaritul de trecere agățând și smulgând ușa de acces a ultimului vagon din compunerea trenului IR 1836 Cluj Napoca – București Nord, care circulă pe linia alăturată”, facem următoarele PRECIZĂRI:

1. Drezina pantograf care desfășura lucrări la linia de contact se afla într-adevăr la ieșire din stația Bărăbanț, doar că ușa vagonului din compunerea trenului IR 1836 a căzut “SINGURĂ ”pe liniile CF, fără ajutorul niciunui utilaj, în momentul intrării trenului în stația Bărăbanț, dovada fiind filmarea oficială de pe camerele de luat vederi din stație, care au surprins exact momentul în care ușa se desprinde și cade direct pe linii, fără a fi smulsă de vreun utilaj feroviar!!!

2. Chiar operatorul național, conform comunicatului oficial referitor la acest incident, menționează faptul că “ușa de acces este culisantă cu acționare digiatală, iar deschiderea acesteia este posibilă numai pe timpul staționării trenului”! Ne întrebăm retoric, cum putea un utilaj feroviar să smulgă ușa vagonului, care este culisantă și se deschide doar în timpul staționării, dacă trenul IR era deja în mișcare “…la ieșire din stația Bărăbanț…”?!

3. Deși CFR Călători a acuzat oficial că “…un utilaj feroviar care se afla și lucra la infrastructura feroviară a intrat în gabaritul de trecere”, în raportul de eveniment chiar mecanicul trenului a subliniat faptul că “ …la trecerea prin stația Bărăbanț erau lucrărtori și utilaje, am dat semnal de ATENȚIE, conform reglementărilor în vigoare. Acestea nu se aflau în gabaritul de trecere, ci pe liniile învecinate….”.

Astfel, în contextul celor sus-menționate, nu mai puțin a imaginilor care rezolvă misterul “ușii smulse”, considerăm tendențioasă și neprofesională acțiunea de imagine a operatorului național, care s-a grăbit să se disculpe de problemele din ograda proprie, aducând pe nedrept acuzații nefondate personalului feroviar al CFR SA!

Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.