Cele mai eco-friendly orașe din lume

Sursă foto: Rawpixel.com/ Shutterstock

Schimbările climatice reprezintă una dintre cele mai mari ameninţări asupra mediului, a cadrului social şi economic. În întreaga lume, se încearcă adoptarea unor măsuri pentru a stopa pierderea biodiversității.

Mai multe marșuri pentru acțiune climatică au avut loc în ultimele luni în România. De asemenea, la nivel internațional, peste 160 de academicieni și asociații îi cer, printr-o scrisoare deschisă, noii președinte a Băncii Centrale Europene, Christine Lagarde, să acționeze în favoarea mediului prin intermediul politicii monetare.

Iar șefa Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, a afirmat că o provocare „existenţială“ pentru Europa este combaterea fenomenului schimbărilor climatice și a promis că Bruxellesul va adopta măsuri care vor contribui la adaptarea economiilor ţărilor membre la un consum mai mic de combustibil fosil şi la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

Așadar, sunt necesare acţiuni urgente pentru reducerea sau oprirea schimbărilor climatice şi evitarea posibilelor daune asupra mediului.

În unele zone de pe glob, autoritățile au început deja să ia măsuri pentru a reduce poluarea. Un astfel de exemplu este Pontevedra, din Spania, în care traficul rutier a fost redus cu 97% în ultimii ani. Acesta este printre puținele orașe din lume în care traficul a fost interzis în centru, iar la periferie se circulă respectând reguli stricte. Locuitorii din Pontevedra își aleg diferite modele de biciclete pentru a străbate orașul, trei sferturi dintre călătorii fiind făcute cu acest mijloc de transport.

Iată și alte orașe eco-friendly:

Copenhaga, Danemarca

Datorită investițiilor permanente în alternative ecologice, Copenhaga se numără printre locurile cele mai prietenoase cu mediul înconjurător și urmează ca, până în 2025, să devină primul oraș neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon. Aici, din ce în ce mai mulți locuitori folosesc bicicletele ca mijloace de transport. Popularitatea ciclismului a crescut și după ce majoritatea hotelurilor au decis să pună la dispoziție oaspeților biciclete pentru a se deplasa. În Copenhaga, doar 29% dintre familii dețin o mașină.

Amsterdam, Olanda

Și în Amsterdam principalul mijloc de transport îl reprezintă bicicleta. Capitala Olandei a fost printre primele orașe care au luat măsuri de sustenabilitate, în vederea înlăturării efectelor negative ale schimbărilor climatice.

În ceea ce privește autoturismele, autoritățile încearcă să reducă numărul emisiilor de gaze, prin introducerea mașinilor electrice. Cu peste 300 de puncte de reîncărcare în oraș, numărul acestui tip de vehicul a crescut considerabil.

Stockholm, Suedia

Autoritățile din Stockholm și-au propus să înlăture utilizarea combustibililor fosili până în 2040 și fac acest lucru prin implementarea unor politici care încurajează formarea unei societăți mai prietenoase cu mediul înconjurător. Cu ajutorul fondurilor europene, Stockholm încearcă să devină un oraș smart. Biocombustibilul este din ce în ce mai popular și este generat de deșeurile din canalizări. 

Berlin, Germania

Eforturile germanilor de a proteja mediul înconjurător au început după Primul Război Mondial, când locuitorii au învățat să-și cultive singuri alimentele, obicei pe care l-au transmis și generațiilor viitoare. 

Totodată, creșterea numărului de autovehicule electrice – care sunt mai puțin poluante – s-a datorat și înmulțirii punctelor de reîncărcare din oraș. Astfel, locuitorii din Berlin au fost încurajați să își schimbe vehiculul dintr-unul poluant într-unul eco. De asemenea, ei sunt încurajați să evite drumurile cu mașinile personale și să apeleze la serviciile de ride-sharing, acestea fiind măsuri care să contribuie la salvarea planetei.

Studiile recente arată că 71% dintre cetățenii europeni consideră că Uniunea Europeană ar trebui să propună măsuri suplimentare pentru ameliorarea calităţii aerului, iar peste jumătate sunt de părere că sunt puţin informaţi despre calitatea aerului în ţara lor. În această categorie intră și românii, care au afirmat că nu au prea multe informații despre această chestiune.

Sursă foto: Rawpixel.com/ Shutterstock

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.