Ce trebuie sa stii daca vrei sa-ti deschizi un magazin online

Sursa foto: https://p2.piqsels.com/preview/546/369/178/ipad-tablet-technology-touch.jpg

Mediul online ofera o multime de posibilitati de business, iar deschiderea unui magazin online este una dintre cele mai apreciate variante de catre antreprenori. Comertul electronic a devenit o nisa importanta de exploatat atat pentru cei aflati la inceput de drum in lumea afacerilor cat si pentru companiile care activeaza de ceva vreme pe piata, dar vor sa-si creasca vanzarile. Un magazin virtual poate fi administrat cu usurinta de la distanta, insa la fel ca in cazul oricarei afaceri trebuie sa ai o strategie bine gandita daca vrei sa cunosti succesul. Descopera mai departe cateva lucruri esentiale pe care trebuie sa le stii atunci cand vrei sa deschizi un magazin online.

Stabileste ce produse vei comecializa online

Primul pas pe care trebuie sa-l faci atunci cand vrei sa infiintezi un magazin virtual este sa stabilesti un public tinta si un domeniu  in care sa activezi. E important sa studiezi cu atentie piata si sa te decizi asupra produselor pe care urmeaza sa le comercializezi. Legea 365/2002 privind comertul electronic nu prevede restrictii in ceea ce priveste vanzare pe internet, asa ca poti alege chiar si produse perisabile. Insa, este util ca viitorul tau magazin online sa raspunda intocmai cerintelor pe care le-ar putea avea clientii interesati de domeniul in care activezi.

Pune la punct un plan de afaceri

Chiar daca business-ul tau se va desfasura in mediul online, ai nevoie de un plan de afaceri care sa-ti serveasca drept ghid in lumea antreprenoriatului. Trece pe hartie datele referitoare la segmentul de piata pe care urmeaza sa-l abordezi, publicul tinta, concurenta sau avantajele produselor oferite. Ia in considerare costurile financiare si estimeaza cheltuielile pe care le vei avea lunar, pana in momentul in care vei inregistra profit. Stabileste strategiile de dezvoltare ale magazinului online, defineste obiectivele pe termen mediu si lung si ia in considerare orice alti factori care ti-ar putea influenta activitatea. Creeaza un plan dinamic, usor de urmat, dar care poate fi modificat ori de cate ori ti se schimba prioritatile.

Ia in calcul aspectele legale

Comertul electronic este o activitate economica, iar asta inseamna ca se supune unor norme juridice cu implicare fiscala si organizatorica. Prin urmare, trebuie sa infiintezi o firma ca sa-ti poti desfasura activitatea in mod legal. Ai posibilitatea de a alege intre SRL, PFA sau SRL-D, acestea fiind formele de organizare cel mai des intalnite in randul antreprenorilor care au optat pentru deschiderea unui magazin online.

Alege platforma pe care va fi construit magazinul

Pentru a incepe o afacere in e-commerce trebuie sa-ti construiesti un website, sa alegi o platforma simplu de administrat si un nume potrivit pentru business-ul tau. Daca alegerea denumirii este ceva mai simpla, in privinta platformei trebuie sa stii ca ai la dispozitie platforme gazduite de tip SaaS, care vin la pachet cu functionalitatile de care ai nevoie la inceput de drum si pentru care vei plati o suma fixa lunar, sub forma unui abonament. De asemenea, exista si platformele de tipul open-source, care necesita un serviciu de gazduire, dar iti dau mai multa flexibilitate si control asupra magazinului.

Creeaza un regulament de functionare

Acesta este un pas important si nu trebuie sa-l tratezi cu superficialitate. Mai mult, este recomandat sa studiezi piata si competitia pentru a vedea care sunt optiunile legate de modalitatile de plata abordate, transport, livrarea sau returnarea produselor. Sunt utilizatori care prefera sa achite cumparaturile cu cardul, in timp ce altii vor sa plateasca la livrare, pentru livrarea coletelor va fi necesar sa inchei contracte cu firmele de curierat si sa stabilesti daca costul transportului va cadea sau nu in sarcina clientilor. Toate detaliile logistice sau cele legate de politica GDPR pentru protectia datelor cu caracter personal trebuie mentionate intr-un regulament de functionare pe care il vei publica si pe site pentru a putea fi consultat si de catre potentialii clienti.

Acorda atentie marketingului

In ceea ce priveste strategiile de promovare online, trebuie sa folosesti mai multe canale si instrumente accesibile care sa aduca vizibilitate magazinului tau. Fiind la inceput, poti alege variantele mai putin costisitoare precum marketingul afiliat, campaniile de email marketing, promovarea pe retelele sociale sau optimizarea website-ului pentru motoarele de cautare. Practic, promovarea magazinului ar trebui sa inceapa chiar dinainte de a-l deschide, mai ales ca poti profita si de promotiile de lansare pentru a atrege clienti.

 

Atunci cand vrei sa pornesti un start-up online trebuie sa ai in vedere astfel de aspecte daca-ti doresti o afacere legala si de succes. Buna functionare a magazinului tau va depinde de buget, blocarea banilor in stocurile de marfa, designului website-ului, operarea magazinului, livrarea produselor sau retururi. Afacerea nu este una deloc simpla, insa poate fi deosebit de profitabila daca reusesti sa pui la punct cat mai multe detalii importante.

Jurnalist GreatNews, Dan Arsenie lucrează în presa centrală din 2007 şi a scris pentru publicaţii ca Evenimentul Zilei, realitatea.net şi Yahoo News România. Scrie cu pasiune reportaje şi portrete jurnalistice şi acordă o atenţie ridicată promovării oamenilor frumoşi şi a locurilor frumoase din România.