6 provocări cu care marile lanțuri comerciale se confruntă pe perioada sărbătorilor

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: David Tadevosian

Pe cât de profitabilă, pe atât de stresantă este perioada de sărbători pentru marile lanțuri comerciale. Cum volumul clienților și cumpărăturilor crește considerabil în această perioadă din an, magazinele cu alimente, jucării, haine și decorațiuni de Crăciun trebuie să se asigure că pot face față unui flux mult mai mare de consumatori. Astfel, alături de o suplimentare a resursei umane, lanțurile comerciale încearcă să stabilească și o eficiență internă de lucru mai mare.

6 provocări cu care marile lanțuri comerciale se confruntă pe perioada sărbătorilor

  1. O viteză mai mare la case

Una dintre cele mai mari bătăi de cap pentru marile magazine, dar mai ales pentru consumatori este timpul pierdut de fiecare client în parte la case ca să-și achite cumpărăturile făcute. Cum timpul este limitat în această perioadă, cu fiecare client fiind împărțit între închiderea anului la locul de muncă și masa de pregătit de acasă pentru întâlnirea cu familia, presiunea cade pe comerciant să asigure un flux mai bun la case. Acest lucru poate fi atins în primul rând prin asigurarea unui sistem de plăți contactless la case, fie cu cardul, care nu mai trebuie trecut prin POS, fie cu ajutorul telefonului mobil. Alături de acest sistem, asigurarea caselor cu cititoare de coduri de bare rapide, fără fir, experiența pentru client la casă poate fi mai rapidă și mai simplă, reducând semnificativ din timpul pierdut în magazin.

  1. Mai mulți angajați

Un val mare de clienți înseamnă necesitatea de a avea mai mulți angajați la raion, în depozit și la case pentru a putea asigura volumul necesar de marfă la raft. Pentru marile lanțuri comerciale, angajarea unui număr mare de oameni într-un interval scurt de timp reprezintă o adevărată provocare, în special în privința pregătirii lor rapide pentru a oferi cele mai bune servicii în magazin.

  1. Costuri mai ridicate

Odată cu un volum mai mare de angajați, și costurile vor reprezenta o provocare pentru marile lanțuri comerciale, care vor fi nevoite să suplimenteze bugetele de salarii. Desigur, acestea pot fi acoperite de pe urma încasărilor mai mari din perioada de sărbători.

  1. Un flux mai bun în interiorul magazinelor

Atunci când magazinele sunt aglomerate, iar oamenii sunt pe fugă să găsească produsele de care au nevoie, există riscul lipsei de organizare în spațiul comercial. Aici este obligația proprietarului să găsească cele mai bune resurse pentru a asigura un flux intern mai bun, de la reașezarea raioanelor pe interese de sezon, până la schimbarea indicatoarelor din interiorul magazinelor pentru a fi mai explicite.

  1. Suplimentarea rapidă a produselor la raft

Mai ales în cazul produselor preferate de clienți pentru perioada de sărbători, marfa poate să dispară rapid de la raft. Acesta este și motivul pentru care o altă preocupare a comercianților este să asigure resursă umană pentru suplimentarea rapidă a celor mai căutate produse.

  1. Atragerea cumpărătorilor

Nu numai asigurarea unui flux bun contează pentru un lanț comercial, ci și atragerea clienților în condițiile unei competiții mari între comercianți. De la strategii de marketing și evenimente, până la oferte speciale pentru clienți, un lanț comercial trebuie să găsească cele mai eficiente căi în această perioadă să devină prima opțiune pentru consumatorii din zona sa.

 

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: David Tadevosian

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.