5 metode eficiente prin care poți să crești nivelul de satisfacție al angajaților

Foto: Pexels

Angajații sunt cea mai valoroasă resursă din companie, iar gestionarea lor poate fi una dintre cele mai importante provocări.

Dacă o faci în mod eficient, ei vor fi mai susceptibili de a deveni loiali și te vor ajuta să construiești o afacere de succes și din ce în ce mai profitabilă. Banii oferiți drept salariu au efect asupra nivelului de satisfacție și a ratei de păstrare a angajaților. Însă, dincolo de salariu, mai ales pentru angajații cheie, există și alți factori care joacă un rol important în menținerea motivației lor. În general, indiferent de generația din care fac parte, angajații sunt motivați de provocări, sprijin din partea echipei de management și echilibrul dintre viața profesională și cea privată. 

Recunoaștere și apreciere

Recunoașterea eforturilor angajaților – în special în mod public – este un bun factor de motivare, care nu te costă nimic. Recunoașterea poate lua și forma unui premiu, a unui titlu ca „angajatul lunii” sau „angajatul anului”, a unei felicitări de mulțumire sau, pur și simplu, a unor laude în fața colegilor. Fii însă obiectiv și corect, pentru a nu părea că favorizezi unii salariați. 

Bonusuri și alte recompense folosite eficient

Un program bine pus la punct pentru bonusuri, de la cele de performanță la bonuri de vacanta, este o modalitate eficientă de a păstra și motiva angajații. Bonusurile de performanță sunt deosebit de atractive pentru că sunt adesea plătite numai dacă afacerea este profitabilă. Recompensele trebuie să fie separate de majorările salariale și să fie direct asociate cu obiective specifice și măsurabile – în termeni de cantitate, calitate, cost, timp etc. -, realizabile, realiste și legate de cele ale companiei și de contribuția angajatului la realizarea lor sau la profituri. Tichetele cadou, cardurile pentru combustibil, cadourile de aniversare sau pentru a marca succese sunt modalități eficiente de a recunoaște contribuția unui angajat. 

Formarea și educarea continuă

Indiferent de domeniul de activitate al companiei, dacă le oferi angajaților oportunitatea de a-și dezvolta abilitățile prin acces la programe de formare continuă, vei avea un bun factor de motivare și angajament. Poate să fie vorba despre cursuri, conferințe sau burse necesare pentru dezvoltarea profesională a angajaților și care îi pot ajuta să rămână la curent cu noutățile din domeniu. Nu te limita la formarea clasică, convențională, ci explorează metode de învățare semi-structurate, cum ar fi mentoratul și programele de coaching. Consolidează rezultatele acestor cursuri permițând angajaților să își exerseze noile abilități la locul de muncă.

Rotația cadrelor 

Ia în considerare posibilitatea de a oferi angajaților opțiunea de a prelua temporar roluri conexe în cadrul companiei. Această metodă ajută la eliminarea monotoniei și întărește respectul pentru munca celorlalți. Totuși, rotația cadrelor trebuie să fie implementată într-un mod structurat pentru a evita perturbarea activității organizației.

Promovează un sistem de comunicare eficient

Comunicarea deschisă și onestă este esențială pentru un loc de muncă productiv și plăcut. Începe prin a explica echipei care este viziunea și ce obiective trebuie să fie atinse pentru ca afacerea să aibă succes, precum și planurile implementate pentru a ajunge la acel nivel. Comunicarea eficientă este deosebit de importantă în momente de incertitudine, de criză sau schimbare. În cazul unor companii mici, sunt binevenite întâlnirile față în față cu angajații. În cazul afacerilor mai mari, pot fi distribuite informații scrise, pe intranet, privind contribuții ale personalului, povești de succes, noutăți și măsuri de performanță.

 

Să pui accent pe factorii prezentați mai sus nu numai că ajută la menținerea angajaților în companie, ci și la atragerea de noi candidați foarte bine pregătiți. 

 

Sursa foto: Pexels

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.