5 fapte interesante despre industria auto care cu siguranță te vor surprinde

Industria auto s-a aflat întotdeauna la avangarda inovației tehnologice și a progresului științific, iar acest lucru nu pare să se schimbe prea curând. Fie că vorbim despre sectorul producției de automobile sau cel al reparațiilor auto, inginerii și cercetătorii care lucrează în acest domeniu creează constant noi tehnologii și mecanisme care ne ușurează transportul și ne ajută să ne menținem autoturismele în cea mai bună stare de funcționare.

De la cel mai rapid automobil sport, până la cel mai sigur SUV și de la cel mai performant elevator auto, până la cel mai simplu compresor de aer, toate aceste lucruri nu au decât un singur scop: să ne ajute să circulăm mai eficient și să fim în siguranță în timp ce facem asta. Însă lucrurile nu au stat mereu așa. La începuturile sale și chiar și mult timp după aceea, industria auto a arătat foarte diferit față de prezent. Iată câteva fapte despre aceasta, care cu siguranță te vor surprinde:

Primul cric a fost inventat înainte de automobil

Dacă în prezent tehnicile de ridicare au evoluat considerabil, iar majoritatea service-urilor folosesc echipamente avansate, cum ar fi un elevator 2 coloane sau un cric hidraulic pentru ridicarea vehiculelor, în trecut lucrurile stăteau foarte diferit. Un lucru foarte interesant este însă faptul că primul cric a fost patentat de Richard Dudgeon în 1851, cu mai bine de 34 de ani înainte ca primele automobile să-și facă apariția pe drumurile din Germania, în 1885. Acest lucru poate fi o surpriză pentru mulți, însă contrar opiniei populare, nu Henri Ford este inventatorul automobilului, ci Karl Benz, un german născut în Karlsruhe în 1844.

Primele automobile erau reparate de producători

Când primele automobile de serie și-au făcut loc pe drumurile din SUA, nu existau încă niciun fel de service-uri auto, așa că orice defecțiuni apăreau trebuiau să fie reparate de producătorii acestor automobile. Desigur, asta înseamna că dacă te îndepărtai prea mult de fabricile producătorului erai nevoit să găsești soluții creative în cazul unei avarii la automobilul tău. Tocmai de aceea, oamenii au început să se îndrepte către mașiniști sau chiar ateliere de reparații pentru biciclete pentru intervențiile asupra automobilelor lor.

Primul ștergător de parbriz a fost inventat de o femeie

Data viitoare când conduci printr-o furtună, poți să-i mulțumești lui Mary Anderson pentru siguranța de care te bucuri la volan. Ea a inventat primul ștergător de parbriz în 1903, când era în vizită în New York. Atunci, a observat că șoferul taxiului care o transporta era nevoit să țină deschis geamul din stânga sa, pentru a putea șterge cu mâna parbrizul mașinii în timpul unei furtuni.

Din nefericire, deși a patentat invenția sa, Mary Anderson nu a reușit să convingă niciun producător să o cumpere, aceștia spunând că nu îi văd valoarea. Mai târziu, în 1920, când patentul său a expirat, ștergătoarele de parbriz au fost unanim introduse de toți producătorii în automobilele lor.

Radioul auto a iscat mari controverse politice

Primul radio pentru automobile a fost introdus de Chevrolet în 1922, însă foarte mulți legislatori au vrut să îl interzică imediat, întrucât credeau că prezența acestuia în automobile va pune în pericol șoferul și pasagerii, ducând la numeroase accidente rutiere. Din fericire, interdicția nu rezistat prea mult, iar în anul 1963 peste 60% din automobile aveau deja radiouri instalate.

Cândva a exista un automobil creat din soia

Al II-lea Război Mondial a generat o puternică penurie de metal pe întreg teritoriul SUA, așa că Henri Ford s-a hotărât să acționeze proactiv și a atacat problema lipsurilor din fabricile sale, fabricând o caroserie din 14 panouri, create printr-o formulă chimică ce folosea boabe de soia, grâu, cânepă, in și ramie (o plantă textilă cultivată în Asia). Automobilul cântărea aproximativ 900 de kilograme, fiind cu 50% mai ușor decât omologul său din metal.

Jurnalist GreatNews, Dan Arsenie lucrează în presa centrală din 2007 şi a scris pentru publicaţii ca Evenimentul Zilei, realitatea.net şi Yahoo News România. Scrie cu pasiune reportaje şi portrete jurnalistice şi acordă o atenţie ridicată promovării oamenilor frumoşi şi a locurilor frumoase din România.