3 strategii-cheie pentru companiile care vor să câștige loialitatea salariaților

Sursa foto:The Coach Space from Pexels

 

Pentru companii, cea mai mare provocare este nu aceea de a atrage talente de top, ci de a le convinge să rămână. Generația Millennials a schimbat regulile jocului pe piața muncii.

Spre deosebire de predecesorii lor, tinerii au alte așteptări de la un loc de muncă, pretenții mai mari și nu mai sunt dispuși să facă unele compromisuri pe care părinții lor le făceau. Datele ne arată că, în medie, tinerii își schimbă locul de muncă o dată la trei ani, așa că este lesne de înțeles de ce companiile testează mai multe strategii pentru a-i convinge să rămână. 

Dincolo de costurile ridicate cu recrutarea și timpul investit în pregătirea unui nou angajat, companiile au și alte motive pentru care să își dorească să aibă o retenție cât mai bună. Un studiu realizat de Gallup arată că angajatorii care reușesc să crească retenția au angajați cu 147% mai productivi. În aceste condiții, ce pot face companiile pentru a câștiga loialitatea angajaților și a stopa exodul oamenilor talentați spre alte businessuri? Iată care sunt cele mai eficiente strategii:

Recompensează proporțional cu performanțele și vechimea

Companiile care au pus la punct un sistem de recompensare a angajaților cu vechime și a celor care au performanțe peste medie reușesc să câștige, în timp, loialitatea oamenilor. Unele firme le oferă celor cu vechime mai multe zile de concediu de odihnă plătit, altele au un sistem de creștere a salariilor proporțional cu experiența, iar aceste strategii se dovedesc adeseori câștigătoare în a-i convinge pe angajații mai vechi să rămână în companie. Pe de altă parte, recompensarea persoanelor care au rezultate este o formă prin care meritele le sunt recunoscute în mod oficial. În caz contrar, un om care știe că a avut performanțe în firmă, dar simte că eforturile nu i-au fost nici recunoscute, nici apreciate nu va ezita să caute validarea pe care o merită la un alt loc de muncă.

Companiile care justifică lipsa recompenselor pentru angajați prin eforturile financiare pe care acestea le-ar presupune au la îndemână o gamă largă de beneficii prin care le pot crește, cu costuri minime, puterea de cumpărare și îi pot face pe aceștia să se simtă respectați și apreciați. În România, cel mai popular beneficiu este reprezentat de tichetele de masă sau cardul pentru bonuri, preferate atât de companii, care se bucură de scutiri la plata unor impozite, dar și de angajați, care le pot folosi pentru a-și cumpăra alimente, la supermarketuri sau magazine. 

Creează un sistem autentic de feedback

Managerii ar trebui să dea dovadă de proactivitate în crearea unei relații sănătoase cu membrii echipelor pe care le conduc și în formarea obiceiului unei comunicări deschise și oneste. Tot un studiu Gallup ne arată că managerii care investesc timp în construirea unei relații de încredere cu angajații contribuie la creșterea cu până la 48% a profiturilor companiei. De aceea, feedback-ul este esențial în menținerea unei relații cât mai bune cu personalul. 

Cu toate acestea, multe companii au înțeles greșit modul în care ar trebui cerut și oferit feedback-ul, al cărui rol ar trebui să fie unul constructiv, care să ducă la îmbunătățirea vizibilă a performanțelor companiei, dar mai ales la dezvoltarea profesională a angajaților. Cel puțin 87% dintre angajații din generația Millennials consideră dezvoltarea personală și profesională o prioritate și afirmă că principala lor sursă de dezvoltare este managerul lor, care ar trebui să aibă calitățile unui mentor.

Elimină haosul instituțional

Haosul dintr-o companie poate fi unul dintre principalele motive pentru care un angajat renunță la job. Fenomenul poate apărea sub multe forme: de la incertitudinile privind persoanele care conduc sau supervizează proiecte, la micromanagement și lipsa puterii de decizie a angajaților, chiar și asupra unor sarcini minore, la comunicarea deficitară și lipsa unei viziuni comune asupra țelurilor pe care compania vrea să le atingă. De asemenea, procesele lungi de decizie sau blocarea inițiativelor oamenilor în birocrația corporatistă sunt frecvent invocate drept motive pentru care oamenii își caută un alt job. 

Rezolvarea acestei probleme este una de lungă durată și trebuie să antreneze toate departamentele unei companii. Dar, pe termen lung, aceasta este o strategie câștigătoare pentru firme, fiind eficientă în creșterea retenției și loialității angajaților, dar și în scurtarea timpilor de execuție și a creșterii clarității asupra obiectivelor comune.

Sursa foto:The Coach Space from Pexels

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.