Imaginile care ne-ar putea convinge să nu mai risipim mâncarea

morcovi
Foto: Larsinio via Wikipedia Commons

Cantităţi uriaşe de legume şi de fructe sunt aruncate pentru că nu sunt arătoase, produsele cu defecte fiind refuzate la vânzare de mari lanţuri comerciale din întreaga lume. Se estimează că risipa ar ajunge la 300 de milioane de tone pe an, realitate de la care a pornit o campanie de promovare a fructelor şi a legumelor hidoase, la iniţiativa lanțului francez de supermarket-uri Intermarché.

Deși sunt perfect comestibile, vinetele, cartofii, merele, porocalele sau morcovii care nu reuşesc să se încadreze în standardele estetice necesare pentru vânzarea în hipermarket-uri şi în supermarket-uri sunt refuzate.

În plus, oamenii aleg mai mereu produsele care arată bine, iar realizarea acestei selecţii duce la irosirea alimentelor, relatează adevarul.ro, care citează theecologist.org. Forma, mărimea, culoarea sau aspectul cojii se numără printre criteriile de evaluare după care se face selecţia fructelor şi a legumelor, aceasta fiind o evaluare strict estetică, vizuală.

Pentru a determina cumpărătorii să ajute la stoparea risipei, lanțul de supermarket-uri Intermarché a lansat o campanie de „reabilitare“ a fructelor şi a legumelor hidoase. Preţul scăzut cu 30% faţă de cel al „suratelor“ favorizate a reprezentat un argument destul de convingător. Vânzările au fost impulsionate şi de faptul că au fost oferite spre testare sucuri şi supe obţinute din produsele cu pricina, tocmai pentru a dovedi că aspectul fizic nu influenţează gustul acestora.

Dacă la început oamenii s-au arătat reticenţi şi mulţi au considerat că li se propune să cumpere produse stricate, după două zile volumul vânzărilor ajunsese la 1,2 tone.

Nu numai în Franţa se fac eforturi pentru a reduce cantitatea de legume şi fructe irosite doar din considerente estetice. Marea Britanie încearcă, de asemenea, să facă loc produselor imperfecte în cât mai multe supermarket-uri şi hipermarket-uri, la preţuri atrăgătoare.

Dacă v-a plăcut acest articol și doriți să fiți la curent cu lucrurile bune care se întâmplă în România și în lume, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de știri pozitive de pe pagina noastră de Facebook.