Ce măsuri au luat în 2017 firmele de succes din România pentru a atrage angajați productivi

Indiferent de nivelul la care se află o companie, procesul de angajare rămâne o provocare. Nu este ușor să găsești oamenii potriviți pentru setul de reguli promovate de companie. Rămâne în continuare dificil să îți menții angajații loiali și mulțumiți, așa că am pregătit o listă de măsuri pe care companiile de top din România le-au implementat pentru a-i menține pe cei mai buni fericiți la locul de muncă.

1. Îi angajează pe cei care se potrivesc culturii companiei

Odată ce candidații sunt aleși pentru susținerea interviului, atitudinea este poate chiar mai importantă decât aptitudinile. O serie de întrebări din care să reiasă trăsăturile de caracter ale candidatului sunt critice pentru a determina dacă posibilii viitori angajați se vor plia fără probleme pe cultura companiei. Personalitatea candidatului este luată în vedere pentru ca acesta să poată comunica mai departe mesajul companiei prin munca depusă.

2. Investesc în dezvoltarea profesională a angajaților

În continuare, un proces solid de dezvoltare profesională a angajaților susține procesul de recrutare prin atragerea celor mai buni candidați. Mai mult decât atât, un proces de dezvoltare foarte bine pus la punct contează pentru că ajută la construirea unei reputații. Astfel, prin atragerea candidaților de top, se creează percepția unei companii care este interesată de propriii angajați.

Potrivit unui studiu realizat de hipo.ro și Catalyst Solutions, aceste strategii sunt o prioritate pentru companii precum Microsoft și Oracle, care se clasează în topul angajatorilor cei mai căutați din țară. Probabil cel mai interesant demers de dezvoltare personală pentru angajați îl are organizația Oracle Women Leadership (OWL). “Inspirându-se din dorințele comunității interne, echipa OWL organizează lunar o serie workshop-uri disponibile gratuit tuturor angajaților. Temele sunt extrem de variate: de la time management la personal branding, improvizație, storytelling sau stil personal.”

Pe de altă parte, compania românească Arabesque, deținută de Cezar Rapotan, a ales să investească diferit în dezvoltarea și motivarea angajaților. Specialiștii Arabesque trec prin niște procese de formare care îi ajută să fie la curent cu cele mai moderne strategii de vânzare și de performanță tehnică. Asta le oferă credibilitate în a oferi consultanță tehnică pentru toate tipurile de proiecte pe care clienții lor le au în derulare.

3. Caută personal cu abilități de leadership

Nu este necesar ca un candidat să fie un lider dar este foarte important ca acesta să aibă abilități de lider. Întrebările pe care un recruiter le va pune unui candidat se vor referi la momente în care acesta a depus un efort în plus pentru a-și ajuta un coleg, dacă s-a schimbat relația profesională în urma unui astfel de ajutor și ce a reținut din această experiență. În special, recruiterii vor fi interesați să afle cum a abordat un candidat o problemă dificilă și pașii pe care i-a urmat pentru a o rezolva.

4. Găsesc moduri de a rezolva conflicte fără să apeleze la concediere

Este important ca angajații să se exprime liber atunci când sunt nemulțumiți iar liderii companiei să găsească o soluție care să nu se soldeze cu concedierea. De exemplu, dacă un angajat nu este mulțumit de poziția pe care o are, managementul îi poate schimba atribuțiile sau poate aduce modificări spațiului de muncă.

5. Compun un pachet salarial de nerefuzat

Pentru angajați, salariul este prioritar. Salariul se află la baza fiecărei decizii. Pentru angajatori este doar un alt aspect al companiei, însă, salariul este cel mai important pentru bugetul familiei unui angajat. De aceea, companiile petrec din ce în ce mai mult timp pentru a îmbunătății pachetul salarial.

Un pachet salarial atractiv și motivant este un criteriu pe care din ce în ce mai multe firme din România urmăresc să îl implementeze. Poate cele mai populare beneficii incluse în pachetele salariale oferite de companii precum Coca Cola HBC, ING, Continental sunt:

pachet salarial atractiv;
asigurare de sănătate;
acces la activități sportive prin servicii precum 7card.ro;
programul de lucru flexibil (angajații companiei pot lucra de acasă/ alegerea unei ore de sosire la muncă, posibilitatea de a lucra o zi pe săptămână de acasă sau din orice loc în afară de birou);
prețuri preferențiale pentru diverse servicii sau chiar carduri de discount precum pluria.ro;
mașină de serviciu pentru oamenii de vânzări;
acces la traininguri și conferințe specializate.

Aceste criterii se regăsesc în firmele care se clasează în topul celor mai doriți angajatori. Prin urmare, o strategie care pune în prim plan satisfacția angajaților dar și formarea lor profesională constantă este câștigătoare.

Sursa foto: Shutterstock.com