De ce ai nevoie pentru a începe o afacere. 3 lucruri esențiale

Fie că te-ai săturat de statutul de angajat, fie că ai economisit o sumă de bani pe care ești gata să o investești, fie că ai toată încrederea în ideea ta, pornirea unei afaceri nu e chiar cel mai ușor lucru de pe pământ. Mediul de business e într-o continuă mișcare, ce a fost valabil ieri se poate transforma total astăzi, motiv pentru care ai nevoie să ții cont de câteva lucruri și aspecte esențiale înainte să-ți oficializezi demersul.

Care sunt acestea?

Începe cu domeniul de activitate și locația

Nimeni nu vrea să dea greș, mai ales dacă e nou pe piața antreprenorială din România, motiv pentru care cei mai mulți dintre afaceriștii aflați la start de drum aleg domeniul de activitate în funcție de domeniul profesional în care au activat și în care au adunat experiență. Nu este însă un criteriu obligatoriu, pentru că orice idee bună se poate plia pe orice domeniu!

Odată sfera de activitate aleasă, urmează întrebările legate de locație. Fie că e vorba de un restaurant, cafenea sau un small business care are nevoie de un depozit mic, locația joacă un rol crucial în ceea ce privește eficiența logistică. Poți vedea aici harta spațiilor logistice din România pentru a-ți face o idee clară despre costurile legate de acest aspect!

Urmează pașii legali

Intrarea în legalitate se face odată cu dobândirea personalității juridice, ceea ce se traduce prin înființarea unei firme. Te poți ocupa personal de acest aspect sau poți delega o firmă specializată, iar în ambele cazuri trebuie să alegi un nume disponibil și să-l rezervi la Oficiul Național al Registrului Comerțului. Apoi decizi asupra tipului de firmă pe care alegi să-l deschizi (SA, SRL, PFA sau întreprindere individuală), „dosarul” pentru deschiderea firmei cuprinzând: actul constitutiv, cazierul fiscal al administratorului și asociaților, contractul de sediu social și dovada depunerii capitalului social la o bancă. În paralel, ești nevoit să obții codul CAEN, certificatul care stabilește obiectul de activitate principal al firmei tale. Apoi lucrurile devin ușoare.

Planul de afacere și cel de marketing

Startul propriu-zis nu-l poți lua însă fără un plan concret de afacere dublat de unul de marketing, după cum notează platforma paafaceri.ro. În această etapă a businessului e indicat să ai deja în spate o analiză solidă a pieței, a publicului-țintă și a competitorilor de pe piață, dar și o strategie de marketing și vânzări pusă la punct. La fel de importantă e analiza financiară asupra venitului și să te asiguri că toate detaliile financiare ale afacerii sunt bine puse la punct. Planul de marketing se bazează pe o expunere cât mai mare în mediul online, indiferent de specificul afacerii. Așadar, ai nevoie de un buget cât se poate de mare pentru promovare, un site propriu, un logo care să atragă atenția și o identitate vizuală proprie. Pentru că toate sunt esențiale în ochii clienților.

Sursă foto: pixabay.com