Câți bani a cheltuit un român, în medie, de Black Friday

card
Foto: StockSnap / pixabay.com

Un consumator român a cheltuit, în medie, de Black Friday, anul acesta, 322 de lei. Este o scădere față de 2021, când suma medie a fost de 370 de lei. Însă o schimbare importantă este în ceea ce privește tranzacțiile online. Față de anul trecut, acestea au crescut cu 27%, arată datele procesatorului de plăți Netopia Payment.

Potrivit sursei citate, s-au procesat, în medie, 80 de tranzacții pe minut de Black Friday. Cea mai mare sumă raportată a depășit 35.000 de lei, pentru un echipament de supraveghere.

În ceea ce priveşte categoriile de produse preferate de către români, cu ocazia „Black Friday 2022”, în topul achiziţiilor online s-au aflat: încălţămintea, retailul generalist, suplimentele alimentare şi cosmeticele, urmate de aparatura foto şi cărţi.

De asemenea, peste două treimi (68,5%) din totalul comenzilor procesate au fost realizate de pe dispozitive mobile, cei mai mulţi dintre utilizatori preferând această variantă în detrimentul desktop-ului (31%). Într-o pondere mai redusă au fost consemnate achiziţii realizate de pe dispozitive de tip Smart TV.

Grupa de vârstă cu cele mai multe achiziţii a fost de 35-44 ani (25,72%), urmată îndeaproape de 25-34 ani (23,69%), 45-54 ani (21,24%), 18-24 ani (12,77%), 55-64 ani (9,74%) şi peste 65 de ani (6,83%).

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.