Pe ce și-au cheltuit românii banii în vremea pandemiei

FOTO: Anrita1705/Pixabay.com
FOTO: Anrita1705/Pixabay.com

Cumpărătorul român și-a schimbat comportamentul în perioada restricțiilor impuse de autorități pentru limitarea efectelor pandemiei de coronavirus.

Astfel, românii au cumpărat de două ori mai mult de pe platformele online, în timp ce plățile cu cardul au crescut cu 50 la sută în ultimele luni.

Vânzările magazinelor online de haine au înregistrat creșteri substanțiale. Pe lângă volumul mult mai mare de comenzi, comercianții online au avut și probleme cu aprovizionarea, lanțurile de distribuție fiind și ele perturbate de restricțiile impuse de autorități.

De asemenea, vânzările la aparate electronice, precum laptopurile sau tabletele, dar și la electrocasnice mai puțin răspândite, cum ar fi aparatele de făcut pâine, au crescut considerabil în ultimele luni.

Au scăzut dramatic, însă, achizițiile în domeniul auto, însă această tendință pare să se fi domolit odată cu relaxarea restricțiilor.

Marile supermarketuri au înregistrat vânzări ușor mai mari, cu toate că măsurile de distanțare socială au dus și la apariția unui nou fenomen: cozile din fața magazinelor.

De astăzi, 1 iunie, românii pot circula fără declarație pe proprie răspundere și între localități, iar terasele și plajele au fost deschise.

Puteți citi mai multe despre acest subiect în articolul de mai jos:

Tot ce trebuie să știi despre redeschiderea teraselor și a plajelor

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.