UPDATE Black Friday 2015 eMAG. Reacția eMAG la acuzația că ar „crește prețurilor”

Captura care a devenit virală pe net
Captura care a devenit virală pe net

UPDATE: În ceea ce privește campania Black Friday 2015 eMAG, potrivit unor surse, reprezentanții magazinului ar urma să anunțe detalii săptămâna viitoare despre sărbătoarea cumpărăturilor – Vinerea Neagră 2015.

Lista cu cele mai importante magazine participante la Black Friday 2015 o găsiți LA ACEST LINK.

UPDATE: Reprezentanții eMAG au explicat de ce a interpretat greșit un utilizator faptul că ar fi crescut prețurile. Iată explicațiile eMAG:

„Produsele la care se face referire în postare au făcut parte din Campania „Săptămâna electrocasnicelor”, care s-a desfășurat între 4 și 10 noiembrie. În momentul în care campania a luat sfârșit, produsele au trecut automat la prețul lor de bază, care a rămas același și pe 10 noiembrie, și astăzi, 11 noiembrie, cele două zile comparate. Astăzi, o parte dintre aceste produse au intrat din nou la promoție, într-o altă campanie. Prețurile reduse sunt cele afișate în pagina de comandă a aplicației de mobil, stadiu în care nu este afișat decât prețul de vânzare, nu și cel de bază, căruia i s-a aplicat reducerea.

Şi pentru că am văzut că apar tot mai multe întrebari, vrem să clarificăm puţin situaţia. Prețurile produselor se modifică periodic în funcție de promoțiile derulate de furnizori sau de reducerile pe care le aplicăm pentru perioade limitate de timp. În momentul în care promoția sau reducerea se încheie, prețul produsului revine la nivelul de bază, acela cu care se vinde în mod normal. În plus, produsul poate fi vândut în platforma eMAG de către eMAG, dar şi de către partenerii din Marketplace, care pot avea o altă ofertă vizibilă în site, proprie politicii lor de preţ, şi ca preţ de bază, şi ca preţ  „tăiat”, în oferta promoţională. De aceea se poate vedea o fluctuație a prețului în timp.

UPDATE: Cei care utilizează browser-ul Chrome pot folosi o aplicație care arată un istoric al prețurilor produselor de pe eMAG sub forma unui grafic. Aplicația este oferită de Freelance development Romania, o puteți folosi ca reper pentru Black Friday 2015 eMAG, însă facem precizarea că nu e clar dacă e asumată de cei de la eMAG și nici dacă e foarte precisă este.

„Extensia arată istoria prețului la oricare produs de pe www.emag.ro, sub forma unui grafic ce apare sub prețul produsului. E posibil ca pentru unele produse să nu existe încă istoric. Principalul scop al extensiei este de a verifica dacă promoțiile la care se face reclamă pe site sunt într-adevăr „pe bune” sau nu”, se spune în drecrierea aplicațitie. 

O găsiți AICI

UPDATE: „În imaginea care circulă atât de intens este un print screen din aplicația de mobile. Acolo afișăm doar prețul de vanzare, nu și cel de bază, tăiat, așa cum se vede în varianta web, mai jos, unde poți observa același preț de bază (deci nu mărit)”, e prima reacție de pe contul de Facebook pe care au avut-o cei de la eMAG.

Un colaj de capturi făcute cu produse din aplicația de mobil a celor de eMAG a devenit viral pe rețelele de socializare și a fost preluat de mai multe site-uri. În respectivele imagini apar, la aceleași produse, diferențe de prețuri. Prețurile de ieri, 10 noiembrie, sunt mai mici, iar cele de azi, 11 noiembrie sunt mult mai mari.

Mulți au speculat faptul că magazinul eMAG ar crește artifical prețurile înainte de Black Friday 2015, pentru a anunța reduceri cât mai consistente.

De fapt, potrivit unor surse din cadrul eMAG, explicația este una simplă. Zilele trecute, s-a desfășurat o campanie de reduceri eMAG la electrocasnice, iar produsele care apar în respectivele capturi au făcut parte din promoție.

Astfel, astăzi, după închierea campaniei, prețurile au revenit la nivelul inițial. Un alt argument care să susțină acest lucru este și faptul că în respectivul colaj de capturi apar doar produse electrocasnice, nu sunt exemple și din alte categorii.

De altfel, reprezentanții de la eMAG vor transmite, în cursul zile de astăzi, o explicație detaliată cu privire la acest lucru.

Puteți studia întreaga ofertă eMAG AICI.

Black Friday 2015 emag. De ce e Vinerea Neagră mai devreme la noi

Black Friday 2015 se organizează anul acesta, de cele mai multe magazine online, cu o săptămâna mai devreme față de sărbătoarea care se organizează în Statele Unite, acolo unde a apărut prima dată ideea de Vinerea Neagră, ziua cu cele mai mari reduceri la toate categoriile de produse.

Când e Black Friday 2015? Ei bine, cele mai multe magazine online din România vor organiza această sărbătoare a cumpărăturilor pe data de 20 noiembrie. Explicațiile sunt mai multe. Una dintre acestea se referă la partea care ține de logisitică.

Ultima vinere din lună este foarte aproape de Ziua Națională, iar în acea perioadă, în mod legal, mulți dintre angajații firmelor de curierat ar putea fi liberi, iar acest lucru ar putea întârzia distribuirea comenzilor care se fac de Vinerea Neagră.

Un alt aspect se referă la faptul că e posibil care mulți români să nu fie interesați de Black Friday 2015, dacă s-ar organiza în preajma zilei de 1 Decembrie. Pentru că e weekend, iar mulți sunt liberi și de Ziua Națională, leagă zilele într-un mini concediu și merg în excursii.