Motivul pentru care Fiat nu va mai produce mașini vopsite în gri

fiat mașină
Foto: LUM3N / pixabay.com

Fiat nu va mai produce mașini vopsite în gri – în ciuda faptului că este una dintre cele mai populare culori pentru mașini în multe țări din lume – deoarece încearcă să-și dezvolte imaginea de „brand al bucuriei, al culorilor și al optimismului”, relatează publicația britanică autocar.co.uk.

Începând cu modelul Fiat 600, care va fi pus în vânzare în cursul acestui an, compania va începe să vândă mașini vopsite în culorile asociate Italiei (mai exact culorile mării, soarelui, pământului și cerului țării).

„Am încălcat regulile: am decis să oprim producția de mașini gri Fiat. Acest lucru este provocator și perturbator și are ca scop consolidarea Fiat ca marcă a bucuriei, a culorilor și a optimismului. Această alegere le comunică oamenilor noile valori „dolce vita” și ADN-ul italian întruchipat de brand”, a declarat CEO-ul Fiat, Olivier Francois.

Eliminarea culorii este însoțită de un nou slogan: „Italia. Țara culorilor. Fiat. Brandul culorilor”.

Fiat va vinde în continuare mașini în culorile alb, portocaliu, roșu, albastru, verde, auriu și negru. Firma a dat fiecărei culori un nume pentru a reflecta peisajele italiene.

Compania intenționează și ca până în 2030 să producă exclusiv mașini electrice.

Griul este una dintre culorile preferate de români pentru mașinile lor. Potrivit unui studiu din 2015 citat de automarket.ro, cele mai multe mașini vândute în România în primele 9 luni ale acelui an au fost albe, iar culoarea gri s-a aflat pe locul 2 în topul preferințelor.

Astfel, 35,4% dintre maşinile noi vândute în România în acel interval de timp au fost albe, 22,2% gri, iar 17,1% albastre.

Foto: LUM3N / pixabay.com

Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.