Ghid pentru deschiderea unui restaurant: de la plan de afaceri, la autorizații și concept

ghid deschidere restaurant mancare

Deschiderea unui restaurant sau a unui local poate părea complicată la început pentru că nu ai idee de unde să începi. Tocmai din acest motiv iți oferim câteva sfaturi utile și foarte simplu de pus pe hârtie și apoi în practică.

Dacă ești pasionat de bucătărie dar și de antreprenoriat, ești persoana ideală pentru a-ți deschide un restaurant, un local sau măcar un mic fast-food. Aplică priceperea ta, nu te lăsa descurajat și învață pe parcurs la capitolele la care ai carențe.

Te vom ajuta în cadrul acestui articol să treci în revistă principalele lucruri pe care trebuie să le iei în considerare atunci când te apui să pui pe hârtie felul în care va arăta afacerea ta.

Chiar înainte de a începe investiția trebuie să te gândești și să le cercetezi pe toate. În primul rând, autorizațiile de care ai nevoie și costurile lor, spațiul necesar, dotări, conceptul localului, planul de afaceri și chiar și detalii precum costumele bucătarilor sau ale ospătarilor.

Autorizațiile de care ai nevoie la deschiderea unui restaurant

Cu siguranță cele mai mari bătăi de cap ți le vor da autorizațiile pe care trebuie să le iei înainte de a deschide afacerea. De la autorizația sanitar-veterinară care se obține depunând o cerere la Biroul unic al Direcției sanitar-veterinare a județului în care se află restaurantul, până la actele necesare pentru ITM și SSM privind angajații, contracte individuale de muncă,fișe de instruire, evaluare de risc și multe altele.

Pe lângă acestea, trebuie să mai faci o vizită și la Pompieri pentru a obține autorizarea spațiului, dar și o altă vizită la primărie unde vei depune toate avizele în urma procesului de autorizare, dar și acordul vecinilor pentru activitatea care urmează să o desfășori.

Planul de afacere pentru un restaurant

Un plan de afaceri model este vital pentru a pune bazele restaurantului. Ai nevoie de ajutorul unor specialiști în domeniul business și legal pentru a pune pe hârtie toate taxele pe care trebuie să le plătești pentru a deschide, dar și pe parcursul desfășurării activității.

Discută cu persoane care au mai fost implicate în asemenea afaceri (poate chiar un mentor), sfaturile lor pot fi de mare folos, studiază competiția și nu uita să incluzi și un capitol de cheltuieli pentru marketing și publicitate. Promovarea este foarte importantă pentru o asemenea afacere. Poți face mici investiții și într-o pagină de Facebook și una de Instagram.

Alegerea conceptului și a tipului de local

Încheiem cu ce este mai simplu: alegerea conceptului. Cu siguranță atunci când pleci la drum să faci un restaurant ai deja o idee despre ce tip de local vrei să fie: un restaurant clasic, unul cu specific, pizzerie, bar, fast-food sau cofetărie/patiserie.

Adaptează-te la spațiul pe care îl ai la dispoziție și la zona în care ești amplasat altfel ai putea să te trezești cu un restaurant de lux care dă faliment într-o zonă în care o covrigărie ar fi avut mare succes.