Casele de marcat self-service din SUA au început să ceară bacșiș

casă de marcat
Foto: Skitterphoto / pixabay.com

Casele de marcat self-service din Statele Unite au început să ceară bacșiș, iar unii clienți sunt nemulțumiți, spunând că este vorba despre „șantaj emoțional” relatează businessinsider.com, citând „The Wall Street Journal”.

Potrivit sursei citate, solicitarea de bacșișuri a devenit tot mai frecventă la casele self-service digitale. Dar clienții nu sunt siguri unde se duc banii din bacșișuri și nici nu sunt toți de acord cu astfel de solicitări.

Casele self-service de la cafenele, stadioane sau aeroporturi cer tot mai frecvent bacșișuri, dar unii clienții nu sunt dispuși să le dea bani unor mașinării.

Unul dintre clienții intervievați de „The Wall Street Journal” a povestit că i s-a cerut să dea bacșiș după ce a luat o bere dintr-un frigider cu autoservire de la stadionul Petco Park din San Diego.

„Am fost confuz pentru că nu era foarte clar cui dau bacșiș”, a relatat el. Chiar și așa, el a lăsat un bacșiș de 20%.

Un purtător de cuvânt al stadionului a declarat că toate bacșișurile ajung la angajați.

Un alt client, un pasager care a cumpărat o sticlă de apă de 6 dolari de la un magazin de la Aeroportul Internațional Newark Liberty din New Jersey, a declarat că solicitarea de a plăti un bacșiș de 10-20% pentru apă i s-a părut „un fel de șantaj emoțional”, așa că nu a dat bacșiș.

Un purtător de cuvânt al magazinului a declarat că banii din bacșișuri sunt strânși și împărțiți angajaților.

casă de marcat
Foto: GREGOR / pixabay.com

Foto: Skitterphoto / GREGOR / pixabay.com

Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.