Cum să-ți ții angajații în priză

Foto: Pixabay

Întârzierile sau absenteismul, randamentul scăzut, schimbările de comportament și chiar faptul că nu mai solicită feedback sunt semne că angajații tăi au o nemulțumire sau mai multe legate de locul de muncă. Nu trebuie să cauți alții, ci doar să iei câteva măsuri pentru a-i motiva din nou. Iată care sunt cele mai bune strategii: 

Motivează-i financiar

De multe ori este, poate, cea mai eficientă soluție. Aceasta va da roade atât pe termen scurt, cât și pe termen lung, dacă pui la punct un sistem de bonusuri acordate în funcție de performanță. Caută și alte metode care pot fi considerate drept recompense de către angajații tăi:

  • telefon de serviciu – îi vei ajuta să scape de o factură în plus;
  • laptopuri/tablete – sunt absolut necesare și, în plus, angajații ar putea rezolva și de acasă unele sarcini de la birou;
  • mașină de serviciu/ decontarea abonamentelor pentru mijloacele de transport în comun;
  • valoare tichete de masa  – pentru prânzul din timpul programului. 

Va trebui să te asiguri, însă, că nu doar banii și avantajele materiale îți țin angajații motivați. 

Motivează-i printr-o bună comunicare 

Felul în care comunici cu angajații tăi este extrem de important. Este necesar să ții cont atât de nevoile lor, cât și de factorii care îi fac să lucreze mai bine. Comunicarea trebuie să includă:

  • discuții individuale;
  • monitorizarea performanțelor;
  • feedback prin care să le arăți ce fac bine, dar și la ce capitole trebuie să mai lucreze. 

Stabilește-le obiective 

O metodă modernă și destul de ușor de implementat este aceea de a stabili obiective clare, dar și realiste pentru fiecare angajat. Stabilește deadline-uri, dar acordă-le și libertate de acțiune în găsirea de soluții pentru atingerea obiectivelor. 

 

Poți utiliza și metoda delegării de sarcini. Unii dintre angajații tăi îți pot deveni adjuncți, care să conducă, la rândul lor, mici echipe de oameni. Această doză de putere le va da încredere și îi va motiva suplimentar. Vor avea, astfel, certitudinea că munca le este apreciată, iar tu ai încredere în capacitățile lor. 

Alte metode de motivare

Poți ridica moralul angajaților și prin adoptarea unor măsuri de relaxare. Un angajat fericit va fi un angajat care își face treaba mai bine. Iată o scurtă listă: 

  • organizarea unei petreceri sau a unui team building;
  • program flexibil și posibilitatea de a lucra, în unele zile, de acasă;
  • cadouri pentru momente importante din viața personală (zi de naștere, căsătorie, naștere);
  • zile în plus de concediu pentru fiecare an petrecut în companie;
  • organizarea unor spații de relaxare în interiorul biroului. 

 

Acestea sunt principalele măsuri pe care le poți lua pentru a reuși să îți ții angajații în priză. Sperăm ca sfaturile noastre să te inspire. 

 

Sursa foto: pixabay.com

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.