Călătorie de lux. Se lansează un autobuz cu sufletul unui Mercedes Clasa S

autobuzul viitorului mercedes benz daimler
Foto: daimler.com (colaj greatnews.ro)

32 de miliarde de călătorii au loc în fiecare an în Europa, iar numărul lor este în creștere. În acest context global, Mercedes-Benz – deși cunoscut în special drept un producător de mașini de lux – a anunțat că plănuiește să lanseze niște autobuze futuriste care se conduc singure, își organizează singure traseele, economisesc benzină și chiar încarcă telefoanele mobile ale călătorilor, relatează BBC.

Autobuzele numite „Future Bus” („Autobuzele Viitorului”) vor fi produse în parteneriat cu Daimler și vor avea „sufletul unui Mercedes Clasa S”, notează sursa citată.

Scopul celor două companii este de a crea niște mijloace de transport în comun cât mai eficiente din punct de vedere energetic, dar și cât mai previzibile, care să le ofere o experiență plăcută călătorilor.

În prezent, autobuzele au rămas în urmă în ceea ce privește designul sau eficiența față de metrouri sau de tramvaie, însă Mercedes-Benz și Daimler vor să schimbe acest lucru. Iar autobuzele, considerate până acum unele dintre cele mai „umile” mijloace de transport, ar putea primi o cu totul altă față, mai scrie BBC.

Iată câteva dintre abilitățile și caracteristicile Autobuzului Viitorului:

  • Autobuzul „vorbește” cu semafoarele pe care le întâlnește pe drum și știe când o lumină verde va deveni galbenă, de exemplu. Acest sistem inteligent îi permite autobuzului să își regleze viteza cu mai multă precizie, ceea ce permite economisirea de combustibil.
  • Autobuzul folosește un radar pentru a recunoaște obstacolele și se poate deplasa până la 20 de kilometri fără ca șoferul să pună piciorul pe vreo pedală. Radarul „vede” până la 200 de metri distanță de autobuzul în mișcare, vizualizând obstacolele de pe drum în 3D.

    autobuzul viitorului mercedes benz daimler
    Foto: daimler.com

  • Alături de radar și de sistemul GPS, cele 10 camere care învelesc autobuzul analizează drumul din fața vehiculului, ocolind pietonii și ajutând autobuzul să își stabilească ruta.
    autobuzul viitorului mercedes benz daimler
    Luminile nocturne ale Autobuzului Viitorului (interior). Foto: daimer.com

    autobuzul viitorului mercedes benz daimler
    Foto: daimler.com

  • La bordul autobuzului, care va avea lungimea de 12 metri, utilizatorii de telefoane mobile și de tablete își pot încărca device-urile cu ajutorul unei stații de încărcare, fără să aibă nevoie de cabluri.
    autobuzul viitorului mercedes benz daimler
    Foto: daimler.com
    autobuzul viitorului mercedes benz daimler
    Foto: daimler.com

    autobuzul viitorului mercedes benz daimler
    Luminile nocturne ale Autobuzului Viitorului (exterior). Foto: daimer.com

  • Poate că cea mai uimitoare parte a autobuzului este interiorul, unde pasagerii stau în scaune în formă de frunze și pot călători urmărind imaginile și filmulețe de pe unul dintre numeroasele ecrane mari din vehicul. Interiorul a fost special gândit pentru a semăna cu spațiile exterioare (din parcuri, de exemplu).

    autobuzul viitorului mercedes benz daimler
    Foto: daimler.com

  • Viteza de 70 km/h este ante-programată, ceea ce înseamnă că șoferul nu are de ce să atingă volanul. Iar viteza scade treptat, pe măsură ce autobuzul se apropie de un obstacol, de o curbă sau de un semafor într-o intersecție.
    autobuzul viitorului mercedes benz daimler
    Foto: daimler.com

    autobuzul viitorului mercedes benz daimler
    Foto: daimler.com

Prima călătorie a Autobuzului Viitorului va avea loc între aeroportul Schiphol de lângă Amsterdam și orașul Haarlem, aflat la 20 de kilometri distanță de capitala Olandei.

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Recomandările editorilor GreatNews:

Autobuzele care merg pe deasupra mașinilor din trafic
Transport revoluționar. O distanță București – Cluj, în 20 de minute
Orașul european care vrea să elimine complet mașinile personale

 

Andreea Dogar
Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.