Trenul electric cumpărat din Polonia, care este primul tren nou achiziționat de țara noastră în ultimii 20 de ani, s-a defectat la primele probe, relatează Radio România Actualități.
Autoritățile feroviare fac investigații pentru a afla de ce s-a defectat trenul adus în țară la începutul lunii decembrie.
Directorul Autorității pentru Reformă Feroviară, Ștefan Roșeanu, a declarat pentru sursa citată că a fost vorba de un scurtcircuit la instalația de alimentare a motorului. Trenul nu a luat foc, însă este nevoie de înlocuirea întregii instalații de alimentare și de aducerea uneia noi din Polonia.
Trenul Alstom este primul tren electric cumpărat de România în ultimii 40 de ani și prima garnitură nou achiziționată de țara noastră în ultimii 20 de ani.
În total, au fost comandate 37 de trenuri, într-un contract de 480 de milioane de euro.
După ce a ajuns în Gara de Nord, trenul produs în Polonia a plecat spre inelul de teste feroviare din Făurei, la granița dintre județele Brăila și Buzău.
După teste, trenul ar fi trebuit să facă primul drum cu pasageri la bord pe ruta București-Constanța, potrivit clubferoviar.ro.
Iată câteva dintre caracteristicile trenului Alstom:
Viteza: 160 km/oră
6 vagoane
Lungime: 121,2 metri
10 uși duble, pe fiecare parte a ramei
351 locuri, clasa 1 și clasa a 2-a
4 toalete (dintre care una pentru persoane cu mobilitate redusă)
Zonă de bar-bistro care va fi echipată de operatori
Zonă pentru bagaje grele în fiecare vagon
Zonă pentru transportul bicicletelor
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: