Spațiul Privat Virtual. Românii își pot verifica online datoriile și informațiile fiscale

Spatiul Privat Virtual a devenit funcțional

Contribuabilii persoane fizice din toată țara își vor putea verifica electronic propria situație fiscală, începând de luni, la trei luni după ce Spațiul Privat Virtual a fost lansat și a funcționat ca proiect pilot, inițial pentru cei din București și Ilfov, a anunțat Ministerul Finanțelor Publice.

De asemenea, persoanele fizice care se vor înregistra în sistemul electronic vor avea la dispoziție adrese de email și numere de telefon ale Direcției asistență contribuabili din cadrul ANAF pentru a cere explicații cu privire la obligațiile de plată sau pentru a solicita alte informații.

“Am mulțumirea că în timpul mandatului am inițiat și pus în aplicare mai multe proiecte de modernizare a administrației fiscale, de încurajare a interacțiunii online dintre fisc și contribuali. Serviciul Spațiul Privat Virtual este unul dintre aceste proiecte, realizat cu buget zero, însă cu multă pricepere și implicare de către specialiștii din MFP și ANAF”, a declarat ministrul finanțelor publice, Ioana-Maria Petrescu.

Pentru a accesa Spaţiul Privat Virtual, persoanele fizice vor trebui să se identifice electronic prin certificate digitale calificate sau prin nume/parolă însoţite de coduri de autentificare de unică folosinţă.

Comunicarea electronică în Spațiul Privat Virtual se face atât dinspre contribuabil către ANAF, cât și dinspre organul fiscal către contribuabil.

Contribuabilii au acces la următoarele informații privind propria situație fiscală: soldul obligațiilor neachitate, decizia de impunere anuală, începând cu 2013, emisă anul acesta, nota privind obligațiile de plată, care se poate prezenta la Trezorerie pentru a efectua plata (sau informațiile din cuprinsul acesteia pot fi utilizate pentru a efectua plata online).

De asemenea, ei mai pot accesa și informațiile cuprinse în declarația 112 – respectiv sumele declarate de angajator pentru contribuțiile de asigurări sociale în funcție de veniturile realizate.

Proiectul va fi dezvoltat și cu extinderea categoriilor de documente şi de informaţii comunicate spre și dinspre contribuabili.

„Persoanele fizice se vor putea identifica şi cu alte tipuri de credenţiale, cum sunt telefonul mobil sau cardul de sănătate. Serviciul va fi dezvoltat treptat, în baza unui calendar ce urmează să fie finalizat în luna decembrie 2015”, se arată într-un comunicat al Ministerului Finanțelor Publice.