Obstacolul cu care se confruntă angajatorul modern: recrutarea angajaților potriviți. Află care e soluția

Nevoile și atitudinea angajaților vizavi de piața muncii s-au schimbat drastic încă din perioada pandemiei. Dacă până atunci era apreciată rutina de a fi prezent cinci zile pe săptămână la birou, cu un program prestabilit, în prezent se pune foarte mare accent pe bunăstarea angajatului și pe echilibrul între viața personală și cea profesională. 

Iată care sunt criteriile care te pot ajuta să atragi angajații potriviți.

Localizarea strategică a birourilor

Clădirile de birouri ușor accesibile și care oferă diverse facilități angajaților care lucrează acolo reprezintă principala soluție ce poate ajuta orice angajator să atragă profesioniști.

În special în orașele mari, precum Bucureștiul, aglomerația și orele petrecute în trafic pot fi un factor decisiv pe care un angajat îl ia în considerare atunci când acceptă o ofertă de la angajator. Ambuteiajele nu numai că sunt consumatoare de timp, dar reprezintă și un factor stresant pentru mulți dintre conducătorii auto, lucru care duce la scăderea calității vieții.

Astfel, este bine ca birourile să fie amplasate într-o clădire de birouri cu acces facil la mijloace de transport în comun. Pe lângă economia de timp, angajatul economisește și banii pe care în mod normal i-ar fi cheltuit pe combustibil.

Facilitățile din dezvoltările imobiliare care includ și clădiri de birouri sunt, de asemenea, importante pentru orice angajat. Atunci când acesta are la dispoziție restaurante, cafenele și spații în aer liber unde se poate recrea în timpul pauzei de masă, nu numai că va fi mai relaxat, dar va fi și mai productiv. 

Totodată, clădirea de birouri trebui să fie sustenabilă. Birourile amplasate în clădiri verzi care folosesc tehnologii performante pentru a asigura sănătatea și siguranța angajaților în timp ce contribuie și la bunăstarea mediului înconjurător se numără printre principalele opțiuni ale oricărui antreprenor.

Fie că ți-ai deschis o afacere și cauți o locație potrivită, fie că îți dorești să schimbi locația actuală a birourilor, informează-te cât mai bine cu privire la oferta de spatii de birouri Bucuresti și fă cea mai bună alegere pentru afacerea ta. 

Programul flexibil

Odată cu perioada pandemică, nevoile angajatului s-au schimbat, cei mai mulți dintre angajați ajungând în prezent să pună viața personală pe primul loc, indiferent de domeniul în care activează și de poziția pe care o au. Astfel, echilibrul între viața profesională și cea personală reprezintă un factor care poate atrage noi angajați și poate contribui în același timp la retenția celor deja existenți.

Orice companie care își dorește să ofere angajaților un echilibru între viața personală și cea profesională trebuie să le permită acestora să lucreze după un program flexibil. Asta înseamnă că, atât timp cât sarcinile sunt îndeplinite și activitatea firmei nu este pusă în pericol, angajații pot să își facă programul în funcție de nevoile fiecăruia.

Programul flexibil nu se referă doar la orele de lucru, ci și la prezența la birou. Dacă înainte de pandemie, în majoritatea companiilor, prezența la birou era obligatorie în proporție de 100%, după această perioadă în care munca de acasă a devenit o obișnuință, tot mai mulți angajați optează pentru munca în stil hibrid. Asta înseamnă ca cel puțin o zi sau două pe săptămână angajații să poată lucra de acasă.

Beneficiile extrasalariale

Diferențele între nivelurile salariale pot reprezenta o soluție de moment pentru atragerea sau retenția angajaților în companie, deoarece în orice moment competitorul poate oferi mai mult. Astfel, alături de o cultură organizațională sănătoasă, beneficiile extrasalariale pot juca un rol important în atragerea noilor angajați care să și rămână fideli companiei. Iată care ar putea fi acestea:

  • abonamente la sala de sport;
  • cotizații la Pilonul III de pensii;
  • posibilitatea de a participa la cursuri de formare și dezvoltare profesională și personală;
  • procent de reducere la achiziția de cărți dintr-o anumită librărie;
  • tichete de masă în valoare de 30 de lei;

Localizarea birourilor într-o clădire sustenabilă, amplasată într-un loc strategic al orașului, programul flexibil și beneficiile extrasalariale sunt câteva dintre cele mai importante criterii pe care orice angajator trebuie să le aibă în vedere. Pune-le în aplicare și atrage angajații potriviți pentru afacerea ta!

Sursă foto: shutterstock.com