Intelege-ti audienta cu ajutorul serviciilor de optimizare SEO: rolul cuvintelor-cheie

Rolul cuvintelor cheie in optimizarea SEO este foarte valoros. Cuvintele-cheie te ajuta sa intelegi ce isi doreste audienta ta sa afle. Prin urmare, poti crea o strategie de optimizare SEO adecvata cerintei. Deci, poti intoarce investitia mai rapid.

Procesul de optimizare SEO s-a inventat ca sa satisfaca atat motoarele de cautare, ce te plaseaza intr-un ranking bun pe Google, dar si utilizatorii. In acest proces, cuvintele-cheie sunt importante in realizarea contentului. Rolul cuvintelor-cheie in optimizarea SEO este sa iti arate ce isi doreste targetul tau, piata ta, atunci cand cauta servicii sau produse.

Research-ul (cautarea) cuvintelor-cheie iti ofera informatii specifice, ce te pot ajuta sa gasesti raspunsul la intrebari precum:

  • Ce cauta utilizatorii?
  • Cat de multi oameni cauta informatia respectiva?
  • In ce format isi doresc userii sa obtina acea informatie?

Astazi, stam de vorba cu specialistii in optimizare SEO – Mogu.ro Vom afla de la ei ce instrumente si strategii ajuta in descoperirea informatiilor. Vom invata sa construim, asadar, continut de calitate, puternic, relevant, cu ajutorul cuvintelor-cheie.

Inainte de incepe strategia de optimizare SEO, pune intrebari!

Inainte de ajuta un business sa creasca prin serviciile de optimizare SEO, trebuie sa intelegi foarte bine cine sunt, ce ofera, ce clienti au, ce target si care sunt tintele lor. Adesea aceasta etapa este omisa, insa, o agentie de optimizare SEO stie ca aceste informatii sunt cruciale in planificare. Si asta pentru ca, un research de cuvinte-cheie dureaza mult timp, iar daca ai deja informatii relevante despre ce cauta userii, de ce nu le-ai folosi?

Scopul tau este, pana la urma, sa obtii ranking pentru ceea ce isi doresc clientii tai. Insa, adesea, cele doua notiuni (ranking/useri) nu se intalnesc, site-ul avand de suferit. Un proces de calitate de optimizare SEO pentru cresterea afacerii tale pune accent pe research al cuvintelor-cheie. De acolo, campaniile pot fi realizate cu succes.

In realizarea unei strategii relevante de optimizare SEO si cu ROI bun te pot ajuta urmatoarele intrebari:

  • Ce fel de servicii/produse/informatii cauta clientii?
  • Cine sunt acesti useri? Ce preferinte au ei?
  • Cand cauta utilizatorii anumite servicii/produse/informatii? Exista un fel de sezonalitate pe baza careia putem trasa niste trenduri?
  • Cum cauta utilizatorii aceste produse? Ce cuvinte folosesc? Ce intrebari adreseaza? Cauta mai degraba de pe device-uri mobile sau de pe desktop?
  • De ce cauta utilizatorii aceste produse/informatii/servicii?
  • Unde se afla potentialii clienti?

Cum faci optimizare SEO cu ajutorul cuvintelor-cheie?

Cu siguranta cand ai un site sau faci un site, ai in minte cateva cuvinte-cheie pentru care ai vrea ranking (ai vrea sa apari in cautari). Produsele, serviciile, informatiile si subiectele de pe site-ul tau sunt relevante pentru cuvintele-cheie folosite.

Poti folosi instrumente de cautare a cuvintelor-cheie pentru a descoperi care este volmul lor de cautare lunar si in ce variatiuni sunt utilizate cuvintele. De altfel, folosind tool-uri de research al cuvintelor-cheie poti descoperi alte informatii relevante, pe care userii le cauta. Aici, poti alege cautarea cuvintelor-cheie mai putin cautate, fiind mai avantajoase, mai putin competitive ca ranking. Important este sa iti setezi tu prioritatile si bugetele cu care poti jongla in trasarea campaniilor. Si ”atacarea” cuvintelor-cheie cautate des este o strategie castigatoare, daca te avantajeaza.

Ce detalii din research-ul cuvintelor-cheie conteaza in procesul de optimizare SEO?

Cu cat cautarea este mai mare, ca volum, pentru un cuvant-cheie, cu atat este necesar mai mult efort pentru a obtine o mai buna pozitionare Google. Este important sa vezi, in acest proces, cine este competitia ta pentru a sti sa calibrezi asteptarile si strategiile. Marile companii deja detin monopol pe cuvintele-cheie cautate iar competitia cu ele poate dura cativa ani.

In general, este de retinut ca, in procesul de optimizare SEO, cu cat mai mare este volumul de cautare, cu atat competitia va creste si este necesar efort mai mare pentru o crestere organica. De asemenea, este important sa stii ca alegerea unor cuvinte-cheie ce nu sunt cautate poate duce la un grad mic de vizitare a site-ului. Tocmai de aceea, poate este de preferat sa folosesti cuvintele-cheie specifice, asa-zisele long tail.

  • Intelegerea cuvintelor-cheie long tail in procesul de optimizare SEO

Daca ai de a face cu cuvinte-cheie ce au pana la 50.000 mde cautare lunare, aceste cautari populare pot fi doar un fragment din tot ce se cauta pe web. De fapt, cuvintele cu cautare mare pot indica intentii ambigue. Altfel spus, un utilizator care va cauta ”pantofi” nu va avea setatat intentia clara de a cumpara.

De altfel, cand cuvintele-cheie sunt de acest tip, scurte si ambigue, nici Google nu stie prea bine ce sa recomande, deci procesul de optimizare SEO devine si mai confuz. Cauti ”pantofi”? Google iti poate oferi sugestii de magazine, de stilizare, de trenduri si asa mai departe, intr-un sector foarte larg informational. Cauti ”pantofi”? Google s-ar putea sa iti recomande si genti, cand de fapt tu nu cautai asta.

Aici intra in scena cuvintele-cheie compuse, de tip mediu sau lung. Nu le subestima! Caci uneori in procesul de optimizare SEO pentru site, cuvintele-cheie long tail, desi cu o cautare mai mica, ca volum, pot converti mai bine. A crea continut cu cuvinte-cheie medii si lungi poate fi ideal in strategia de optimizare SEO pentru cresterea conversiilor, caci utilizatorii stiu bine ce cauta.

  • Strategia de a prioritiza cuvintele-cheie ale competitiei tale

Intr-un research poti aduna multe cuvinte-cheie. Cum stii cu care sa incepi? O idee buna ar putea fi sa prioritizezi cuvintele-cheie cautate deja in volum foarte mare de catre competitorii tai, pentru a incepe ”batalia” ranking-ului.

Instrumente ce te ajuta sa determini valoarea cuvintelor-cheie

Cata valoare aduce un cuvant-cheie pe site-ul tau? Tool-uri precum cele de mai jos te pot ajuta sa raspunzi acestor intrebari:

  • Google Keyword Planner
  • Google Trends
  • Google Correlate
  • Answer the public
  • SpyFu Keyword Research Tool
  • Moz Keyword Explorer

Dan Arsenie
Jurnalist GreatNews, Dan Arsenie lucrează în presa centrală din 2007 şi a scris pentru publicaţii ca Evenimentul Zilei, realitatea.net şi Yahoo News România. Scrie cu pasiune reportaje şi portrete jurnalistice şi acordă o atenţie ridicată promovării oamenilor frumoşi şi a locurilor frumoase din România.