Cum au reușit oamenii dintr-un cartier să își impresioneze vecinul surdo-mut

Surpriza pentru un tânăr surdo-mut Foto: Captură Youtube

Bariera lingvistică este un lucru pste care oamenii trec cu greu, mai ales atunci când vine vorba de un surdo-mut care utilizează limbajul specific într-o lume în care majoritatea aude.

Muharrem este un tânăr care locuiește în Istanbul și care nu are parte de o interacțiune cu vecinii și cu comunitatea în care care trăiește din cauză că este surdo-mut, iar cei pe care îi vede în fiecare zi pe stradă nu cunosc limbajul semnelor.

O echipă de la compania Samsung împreună cu agenția Leo Burnett au hotărât să îi facă o mare surpriză lui Muharrem, așa că timp de o lună, cei din cartier au învățat să îi răspundă în limbajul semnelor, să îl salute pe stradă și să își ceară scuze atunci când îl lovesc din greșeală.

Mai multe camere au fost instalate în cartier, pe stradă, la piață și în taxiuri, iar într-o anumită zi aleasă de către echipa de la Samsung, Muharrem a plecat cu sora lui, Ozlem, la plimbare. Aceasta a fost complice la toată surpriza pregătită, iar tânărul a fost mai mult decât uimit să constate că oamenii îi răspund în limbajul semnelor, după ce ani de zile au trecut pe lângă el și l-au ignorat complet.

Întreaga campanie a fost ca o creștere a gradului de conștientizare cu privire la un nou serviciu pe care Samsung îl oferă în Turcia pentru persoanele surde care care au probleme cu auzul.

Atunci când i-a întâlnit pe toți cei pe lângă care trece în fiecare zi și cu care nu poate comunica, tânărul a fost emoționat să îi vadă cum încearcă să comunice cu el prin limbajul semnelor, mai ales că nu este foarte ușor de învățat, într-un timp atât de scurt.

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Jurnalist GreatNews, Dan Arsenie lucrează în presa centrală din 2007 şi a scris pentru publicaţii ca Evenimentul Zilei, realitatea.net şi Yahoo News România. Scrie cu pasiune reportaje şi portrete jurnalistice şi acordă o atenţie ridicată promovării oamenilor frumoşi şi a locurilor frumoase din România.