Cand a aparut conceptul (nevoia) de agentie SEO si de ce?

agentie seo

O agentie SEO este o companie sau o organizatie specializata in furnizarea de servicii de optimizare pentru motoarele de cautare (Google s.a.). Scopul principal al unei astfel de agentii (Search Engine Optimization) este sa ajute site-urile web (business-uri online) sa isi imbunatateasca vizibilitatea in rezultatele motoarelor de cautare privind cuvintele cheie relevante pentru afacerea, si implicit, continutul site-ului respectiv.

In limbaj de specialitate pentru o agentie SEO, topul rezultatelor returnate de motoarele de cautare (Yahoo sau Bing, de pilda, pe langa giganticul Google) poarta denumirea de SERPs (Search Engine Results Pages – paginile cu rezultate de returnare, afisate de motor in urma interogarilor initiate de catre internautii care indeplinesc calitatea de potentiali cumparatori / clienti).

Traficul organic inregistrat de un site de comert electronic, de pilda, are cele mai multe sanse sa genereze conversii (adica, vanzari reale) si, astfel, sa contribuie fundamental la cresterea ratei de conversie a site-ului accesat datorita optimizarii; cu alte cuvinte, la cresterea profitului.

Agentiile de profil lucreaza cu o varietate de clienti, de la mici intreprinderi locale pana la companii mari, pentru a le ajuta sa-si atinga obiectivele de vizibilitate online si de crestere a traficului organic. Aceste agentii aduc expertiza si cunostinte specializate in domeniul Search Engine Optimization, permitand clientilor din portofoliu sa se concentreze pe afacerile lor principale, in timp ce agentia SEO se ocupa de aspectele legate de optimizarea site-ului / brandului pentru motoarele de cautare.

Primele agentii de acest tip au inceput sa apara la inceputul anilor 2000, odata cu dezvoltarea rapida a internetului si cresterea importantei acestuia in afaceri si marketing. SEO, asadar, se refera la setul de tehnici si strategii utilizate pentru a creste vizibilitatea unui site web in rezultatele motoarelor de cautare, indiferent de natura business-ului.

Iata cateva motive pentru care a aparut (si s-a dezvoltat) conceptul de agentie SEO la nivel mondial:

  • Popularitatea internetului

Odata cu cresterea utilizarii internetului, a crescut si importanta de a fi prezent online. Agentiile SEO au aparut pentru a ajuta afacerile sa-si imbunatateasca vizibilitatea online si sa ajunga la un public mai larg.

  • Algoritmi de cautare

Motoarele de cautare au inceput sa foloseasca algoritmi tot mai sofisticati pentru a clasifica si afisa rezultatele cautarilor. Agentiile au aparut pentru a ajuta site-urile web sa se adapteze la acesti algoritmi in continua schimbare si sa-si imbunatateasca pozitia in rezultatele cautarilor.

  • Cerere crescuta

Odata cu cresterea concurentei online, proprietarii de site-uri web au inceput sa constientizeze importanta optimizarii pentru motoarele de cautare. Acest lucru a condus la o cerere crescuta pentru serviciile oferite de o agentie SEO.

(!) Primele agentii SEO au fost deseori mici afaceri sau au constat in simpli consultanti independenti ce au dobandit, pe parcurs, experienta in domeniu. Cu timpul, pe masura ce industria SEO a crescut si s-a dezvoltat, au aparut si agentii mai mari si mai specializate pentru a raspunde nevoilor tot mai complexe ale clientilor.(!!) Mai este important sa mentionam ca Search Engine Optimization este o practica in continua evolutie, datorita schimbarilor constante privind algoritmii motoarelor de cautare si comportamentul utilizatorilor. Orice agentie de top trebuie sa ramana la curent cu aceste schimbari pentru a oferi servicii eficiente clientilor sai.