Țările din Europa care vor să elimine mașinile Diesel de pe șosele

Țările din Europa care vor să elimine mașinile Diesel de pe șosele

    by -
    Distribuie articolul pe:
    Porsche e unul dintre constructorii de mașini care au prezentat cel puțin un automobil electric FOTO: Porsche
    Porsche e unul dintre constructorii de mașini care au prezentat cel puțin un automobil electric FOTO: Porsche

    Guvernul de la Londra vrea să elimine de pe șosele mașinile Diesel. Se ia în calcul inclusiv acordarea unei subvenții de aproximativ 2.000 de lire sterline pentru cei care renunță la mașina diesel și trece la un automobil care poluează mai puțin.

    Premierul britanic Theresa May ar putea anunța mai multe detalii despre acest proiect săptămâna viitoare. Este posibil să se introducă și o taxă pentru tranzitarea marilor orașe, iar primăria Londrei a anunțat deja că de la anul va interzice taxiurile diesel.

    Sunt și opozanți, care spun că acest plan ar putea costa Marea Britanie în jur de 2 miliarde de lire sterline. În Regat circulă pe străzi în jur de 11 milioane de mașini cu motorizare diesel, iar o cincime dintre ele au o vechime de peste 12 ani.

    Olanda a anunțat anul trecut o măsură și mai drastică. La propunerea partidului PvdA, Camera inferioară din parlamentul olandez a luat decizia ca din 2025 să fie interzise mașinile pe benzină sau diesel și să se vândă doar cele electrice.

    Acum, Guvernul trebuie să adopte un plan de măsuri pentru implementarea acestei reguli. În urmă cu trei ani, guvernul olandez a semnat o înțelegere cu 40 de organizații, prin care s-a angajat să promoveze energia verde, izolarea locuințelor și reducerea emisiilor de carbon.

    Olanda este şi ţara din UE cu una dintre cele mai reduse cote de emisii de dioxid de carbon de la maşini noi, iar iniţiatorul noii legi, Jan Vos, speră ca interdicţia vânzării de automobile poluante şi nişte subvenţii mai generoase din partea guvernului să elimine definitiv de pe străzi maşinile cu motoare clasice.

    În Statele Unite, poluarea maşinilor a ajuns să fie responsabilă de mai multe morţi decât accidentele rutiere, iar în Londra şi Paris emisiile de noxe în trafic au declanşat ample proteste din partea organizaţiilor de mediu. Parisul, de altfel, a impus de anul trecut restricţii de circulaţie pentru maşinile fabricate înainte de 1997.

    loading...

    0 comentarii

    Raspunde