Schimbare importantă la acordarea pașapoartelor

FOTO: epochtimes-romania.com
FOTO: epochtimes-romania.com

Directorul general al Direcției Generale de Pașapoarte, Catela-Claudia Vasile, a declarat că se pregătește o schimbare importantă în ceea ce privește actele necesare pentru a călători în țările din afara Uniunii Europene.

„Am avut o discuţie la nivelul Ministerului Afacerilor Interne în care s-a hotărât schimbarea cadrului legislativ pentru a putea fi prelungită valabilitatea paşapoartelor la zece ani, pentru persoanele care au peste 25 de ani”, a afirmat Catela-Claudia Vasile, într-o declaraţie de presă.

De la începutul verii, la direcțiile pentru pașapoarte din țară s-au format în fiecare zi cozi de zeci sau chiar sute de persoane. O parte dintre aceștia avea nevoie de acte pentru a merge în vacanțe în afara Uniunii Europene, iar alții au venit în concediu din străinătate și au vrut să le schimbe, pentru că se apropia data expirării.

„Este inadmisibil ca, după 10 ani, să spui că încă eşti luat prin surprindere de românii care, în luna august, vin în număr mare în ţară şi doresc să îşi înnoiască documentele. Statul român încă nu s-a obişnuit cu ideea că 25% dintre cetăţenii săi sunt plecaţi în afara ţării.

Este revoltător ca un cetăţean român, care vrea să îşi petreacă două săptămâni de concediu împreună cu familia, să îşi piardă jumătate din timp pe la ghişee”, a declarat preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Români din Europa (FADERE), Daniel Ţecu.

Schimbări vor fi și în ceea ce privește cartea de identitate. De anul viitor, vom putea opta pentru buletinul electronic. Este vorba despre o carte de identitate cu cip, care ar putea să conțină inclusiv amprentele digitale, așa cum se întâmplă în cazul pașapoartelor biometrice.

Pentru cei care din motive religioase, ori de altă natură, nu vor un buletin digital, ministerul de Interne va emite și o variantă, fără date biometrice.

Buletinul electronic va avea dimensiuni mai mici, cât un card bancar, și va conține câteva informații în plus față de actualul act de identitate. Cartea electronică va putea fi folosită și în relația cetățeanului cu ANAF, Direcțiile de taxe și impozite, bănci, inspectorate școlare sau spitale.

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.