Asigurare auto 2015. Comparaţia care arată că preţul RCA pentru tineri e...

Asigurare auto 2015. Comparaţia care arată că preţul RCA pentru tineri e absurd de mare

    by -
    Distribuie articolul pe:
    asigurare auto 2015 pret rca
    Tinerii plătesc un preţ exagerat de mare pentru RCA

    Tinerii cu vârste sub 35 de ani plătesc un preţ absurd de mare pentru o asigurare auto în 2015. În acest articol, arătăm că preţul la asigurare auto 2015 nu ţine cont de criteriile care ar trebui, de fapt, să conteze.

    Pentru a calcula preţul exact la asigurare auto 2015 am folosit acest simulator online.

    Am analizat cât plătesc un tânăr, o persoană de vârstă medie şi o persoană la vârsta pensionării pentru asigurarea auto în 2015 a unei maşini cu motor de 1,4, benzină, putere 47 kw, 5 locuri, fabricată în 2001.

    Astfel, am constatat că o persoană născută în 1985, cu permis luat de 5 ani, plăteşte o asigurare auto 2015 în valoare de 815 lei.

    O persoană născută în 1977 plăteşte pentru aceeaşi asigurare auto suma de 448 de lei. O altă persoană, născută în 1953, plăteşte pentru asigurarea maşinii luate ca model tot suma de 448 de lei.

    Ciudăţenia este următoarea: contează vârsta persoanei care cumpăra asigurarea, nu vechimea la volan (experienţa ca şofer). Astfel, o persoană în vârstă de 61 de ani care a obţinut permisul în 2014, să zicem, plăteşte pentru asigurare auto 2015 mult mai puţin decât un tânăr de 29 de ani care a obţinut permisul în 2005. În calculul prezentat, nu au fost luate în calcul eventuale antecedente rutiere ale şoferului.

    Asigurare auto 2015. Alte exemple:

    Motor de 1,2, benzină:

    Persoană născută în 1985. Preţ asigurare auto 2015, cea mai ieftină ofertă: 687

    Persoană născută în 1977. Preţ asigurare auto 2015, cea mai ieftină ofertă: 377

    Persoană născută în 1953. Preţ asiguare auto 2015, cea mai ieftină ofertă: 377

    Motor de 1,6, benzină:

    Persoană născută în 1985. Preţ asiguare auto 2015, cea mai ieftină ofertă: 948

    Persoană născută în 1977. Preţ asigurare auto 2015, cea mai ieftină ofertă: 521

    Persoană născută în 195. Preţ asigurare auto 2015, cea mai ieftină ofertă: 521

    Poţi calcula preţul la asigurare auto 2015 pentru maşina ta folosind calculatorul RCA de la acest link

    Asigurare auto 2015. Proteste în România

    La 2 decembrie, mii de şoferi au protestat faţă de majorările la preţul RCA (asigurare auto obligatorie) aplicate în 2014 şi 2015. Pentru următoarele luni, se pregăteşte o creştere a preţului la asigurare auto de circa 30%. Creşterea se aplică tinerilor.

    7 Comentarii

    1. Recomand celor care scriu articole despre asigurari, sa se documenteze inainte, la Allianz. Este asiguratorul cel mai serios si mai transparent. Veti intelege de ce sunt diferentele intre categoriile de varsta, intre cei cu sau fara experienta etc.
      Totusi multumesc celui care a scris articolul ca a mentionat faptul ca in „studiul” sau nu a tinut cont de istoricul evenimentelor celorluati in calcul.
      Este foarte important, cel putin la Allianz, istoricul si continuitatea in asigurare la acelasi asigurator.
      Nimeni nu spune ca in Germania, de exemplu, calitatea de asigurat Allianz se mosteneste. Ca daca meegi pur si simplu drept client nou, iti este stabilita o prima exorbitanta. Ei au ttrcut de multprin ce trecem noi acum si au invatat sa se fereasca de tepari, iar pe xlienti sa ii educe.
      La noi multi au impresia ca daca la fiecare 6 luni cauta cel mai ieftin RCA, fac economie.
      Ei bine, normalizarea pietei asigurarilor va demonstra ca nu au dreptate.
      Mai devreme sau mai tarziu vom scapa de cei care vand hartii fara valoare drept RCA, iar la daune nu scot niciun leu. Peo piata unde rata daunelor este de 130%, adica pentru fiecareleu incasatla RCA, asiguratorul plateste 1,30 lei, ceva nu este in regula si la un moment dat, nimeni nu va mai dori sa faca RCA-uri , caci ar fi clar falimentar.
      Am vrut saumblam liberi in Europa. Ok. Dar si vesticii au vrut sa stie ca daca in drumul nostru, neingradit prinEuropa, vom faceboacane, eiis vor re upera paguba; asadar ne-au impus aceleasi conditii care le au ei. Adica, implicito limita a despagubirilor de 3,75 milioane euro. Si credeti-ma nu e o limita ridicol de mare,
      In urma cu cativa ani, un roman iesit cateva zile in vest, a provocat un carambol pe autostrada. Ghinionul lui e ca la momentul respectiv , RCA-ul in Romania, secondats de cartea verde minim obligatorie era de 100.000 euro. In conditiile in care paguba s- a ridicat la peste 650.000 euro, credeti-ti ca a scapat usor. Nicidecum. Ganditi-va ca doar un Mercedes S Klasse e peste 100.000 euro, iar cel careil poseda nuaccepta sa il repare cu piese de la schrot.

    2. Aline Babuine, hai nu zau? prima exorbitanta pt ca esti client nou?! :))))
      dar tu ala care recomanzi la altii sa se documenteze, de ce nu postezi si tu niste sume exorbitante?! si bineinteteles si cele…neexorbitante!
      Tepe? Toti clientii noi sunt tepari?! Toti sunt prezumati ca vor da teapa? :)))
      Clientii trebuie educati? :)))
      Clientii au impresia ca fac economie?! :))))
      Rusine sa ne fie ca alegem unii din noi…cele mai ieftine RCA-uri!
      Mai Alinul Babuinul, hai n zau, șe mai îi prin Nemtia în afara de babuini ca tine?
      Va să zică nemtii au descoperit America mai repede decât noi! hm, pai atunci de ce nu spui ca nemtii au desoperit si procesele pentru discriminarea pe criterii de sex la stabilirea tarifelor la asigurări?! Procese pierdute de societatile de asigurari!

    3. in Romania, toate taxele auto sunt aiurea:
      1. sunt legate de cilindree, dar sunt acum multe masini turbo, chiar pe benzina cu 120 cai la 1.0 – puterea si cuplul conteaza mai mult cred eu
      2. nu sunt considerate sistemele de preventie – abs, esp etc.
      3. nu e considerata masa autovehiculului – aici e cu cantec, ca o masa mai mare loveste mai tare, dar e posibil ca si cauciucurile sa fie mai late .. si sa aiba aderenta mai mare
      4. e aberant ca sa fie considerat doar proprietarul auto … nu trebuie incurajati oamenii sa ascunda masinile pe vreun bunic sau matusa, sau chiar pe vechiul proprietar
      5. la noi, RCA scump e inutil – ca dai de unul cu asigurare la cel mai ieftin, si cu ala te judeci, daca nu ai si CASCO si apoi pui companiile sa se bata intre ele si speri sa nu iei malus la CASCO. Nu sunt de acord cu ideea ca Allianz e minunat, la naiba costa de 2-3x mai mult decat la altii daca ai evenimente – si nu iti aduce nimic inapoi. Probabil costurile reale sunt ceva mai mari decat nivelul la care incercau sa vanda cei mai ieftini
      6. Ideea de risc nu trebuie sa fie discriminatorie din start … adica cine garanteaza ca unul care are carnet de 15 ani a condus, sau ca un pensionar conduce mai bine decat un pusti de 18 ani? Daca nu ai voie sa faci discriminari pe baza de sex si rasa, de ce diferetiereaza in functie de varsta ar fi ok? Daca esti periculos o sa se vada la asigurarea urmatoare.
      7. In caz de accident, nu conteaza valoarea … daca ai lovit o oglinda in parcare e tot aia cu condus cu 120 la ora in oras si a distrus 3 masini de lux?

    4. Ce parere aveti despre urmatoarea speta:
      – pentru un apartament pot fi mai multi proprietari/coproprietari.
      – pentru masina de familie este trecut doar un singur proprietar (chiar daca toti au contribuit la cumpararea ei)
      – in aceeasi familie pot fi mai multi detinatori de permis de conducere, cu varste si vechimi a permisului de conducere diferite sau nu toti au permis de conducere
      Deci, daca „proprietarul” masinii nu are carnet cum se calculeaza RCA si CASCO?

    5. Eu am 35 de ani (sunt născut în 1979), am avut daună în 2013 (deci am M2), am autoturism cu motor de 1,6 și am făcut cea mai ieftină asigurare pentru un an – 413 lei. Informațiile sunt eronate deci.

    6. mi se pare normal ca soferii tineri si fara istoric sa plateasca mai mult: nu stii daca vor face accidente sau nu. la anul, daca nu au daune, rca o sa scada. in strainatate e la fel: statisticile arata ca soferii tineri produc cele mai multe accidente, asa ca platesc cele mai mari taxe (in strainatate rca se plateste pe sofer, nu pe masina). in canada de exemplu, nu oricine isi permite o masina noua si puternica. ajungi sa platesti si 500 de dolari pe luna pe rca. asa ca iti iei o masina mai veche si mai putin puternica si platesti lunar 100 de dolari. daca faci accidente, taxele cresc si ajungi sa platesti pentru un city car la fel de mult ca pentru un pickup truk. asa ar trebui sa fie si la noi.
      plus ca ar trebui luate masuri impotriva celor care au masini inmatriculate in bulgaria. multi dintre ei incheie asigurari doar la inmatricularea masinii, apoi le anuleaza.

    7. La mine pt 24 ani, fara incidente pana acum la un bmw318 din 2000, rca m-a costat 1.094 lei pt numai 6 luni cel mai ieftin. Singura chestie care m-a salvat sa nu dau toti banii o data a fost sa folosesc cardul de credit raiffeisen al parintilor si am luat rca in rate, in 3 rate.

    Raspunde