Primul contract important de infrastructură obținut de chinezi în România

Foto: Lucian Bode / Facebook

Varianta de Ocolire a Municipiului Zalău va fi construită de o firmă din China, asociată cu una din România, acesta fiind primul contract major de infrastructură obținut de o companie din China în țara noastră.

Lucian Bode, ministrul Transporturilor, a anunțat că licitația pentru proiectarea şi execuţia celor 5,5 kilometri de pe centura municipiului Zalău (judeţul Sălaj) a fost câștigată de asocierea dintre SYNOHIDRO (China) şi GOOD PROD S.R.L. (România)

Până în prezent, companiile chineze care au participat la licitaţiile pentru proiecte majore de infrastructură din România, precum autostrada Ploieşti-Braşov, au fost excluse din aceste proiecte, înainte de demararea lor.

Asocierea româno-chineză care va construi centura Zalăului a obținut contractul cu prețul de puțin peste 185 de milioane de lei fără TVA.

”Durata contractului va fi de 114 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor, iar perioadă de garanție a lucrărilor de 84 de luni. Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru constructia Variantei de ocolire a Municipiului Zalău între DN 1F, km 79+625 şi DJ 191C, în lungime de 5,535 km, care include proiectarea şi execuţia a 5 viaducte şi 2 poduri, precum şi a intersecţiilor giratorii cu DN1F şi cu DJ 191C”, a scris Lucian Bode pe Facebook.

China este țara cu cea mai rapidă expansiune a rețelei de autostrăzi din lume. La sfârșitul anului trecut, China avea aproape 150.000 de kilometri de autostradă, iar în acest an erau plănuiți pentru inaugurare încă aproape 20.000 de kilometri.

Spre comparație, România avea, la finalul lui 2019, doar 841 de kilometri de autostradă.