Detii un business online? Optimizarea SEO te poate ajuta sa-l promovezi!

optimizare seo

In cazul in care esti un antreprenor in mediul online, detinand un magazin de comert electronic, de pilda, cu siguranta ai observat deja faptul ca afacerea ta digitalizata se supune acelorasi „reguli” ale marketingului, in general.

Ca si in mediul fizic, in mediul virtual exista concurenta, dar si un public tinta pe care trebuie sa-l identifici, la care trebuie sa ajungi cu mesaje promotionale eficiente si relevante, astfel formandu-se raportul dintre cerere si oferta s.a.m.d. In ceea ce priveste competitia, aceasta trebuie, bineinteles, surclasata – pentru a te bucura de succes antreprenorial si venituri substantiale (profit).

Pentru a atinge astfel de obiective, ai nevoie de tehnici de marketing specifice comertului electronic ori altor business-uri pretabile Internetului, cum ar fi firmele si companiile ce isi promoveaza, pe cale digitala, ofertele care vizeaza zona de servicii. Una dintre cele mai populare tehnici de e-marketing, popularitate care, in acest caz, se defineste prin eficienta si versatilitatea dovedite, consta in optimizarea SEO.

Tehnica de optimizare SEO (Search Engine Optimization) desemneaza activitatile de optimizare a site-urilor – aferente afacerilor desfasurate pe Internet – pentru motoarele de cautare. Google este cel mai cunoscut si utilizat motor de cautare la scara planetara, deci, in principiu, procesul de optimizare SEO vizeaza cautarile internautilor ce folosesc acest tool.

Vizibilitatea in Google (in topul paginilor cu rezultatele de cautare returnate – SERPs), cresterea traficului organic si a ratei de conversie (a incasarilor) sunt principalele avantaje pe care le poti obtine prin SEO. Optimizarea tehnica, optimizarea on-page si off-page a continutului promovat (prin targetarea anumitor cuvinte cheie si expresii de cautare), alaturi de activitatea de link-building, descriu in mod prevalent procesul de optimizare SEO.

Ce buget implica implementarea unui astfel de proces?

SEO reprezinta o tehnica de marketing online ce ofera rezultate pe termen lung. Astfel, trebuie sa investesti constant (lunar) in servicii de acest tip. Insa, in functie de resursele tale financiare si de anvergura business-ului, poti stabili impreuna cu specialistii SEO un buget accesibil in acest sens.

Agentie SEO sau freelanceri?

Desi exista tot mai multi freelanceri in acest domeniu, cel mai indicat este sa apelezi la o agentie specializata, cu experienta indelungata si rezultate de… top. Numai aceasta iti poate asigura servicii integrate, detinand echipe interdisciplinare de specialisti, care isi pot forma o viziune de ansamblu asupra evolutiei business-ului tau in mediul online din punct de vedere al promovarii prin optimizare SEO. Totodata, colaborarea cu o singura entitate pentru o multitudine de actiuni te va ajuta sa economisesti timp, energie si… bani!

Orice business poate apela la Search Engine Optimization?

In principiu, DA! Desigur, insa, rezultatele obtinute vor fi influentate si de popularitatea nisei de activitate, de nivelul cererii existente pe piata virtuala, in randul internautilor, precum si de nivelul competitiei deja existente. In orice caz, atat business-urile mici si mijlocii, cat si cele mari, apeleaza in prezent la SEO – tehnica pe care o combina, cu succes, si cu alte modalitati de promovare, precum campanii de tip PPC (Pay Per Click) sau chiar si modalitati specifice mediului offline (clasice).