4 sfaturi pentru managerii care își doresc revenirea angajaților la birou

Happy business people celebrating success while stacking hands in motivational meeting at office

După o perioadă în care munca de acasă a fost varianta câștigătoare pentru angajați și companii, managerii doresc să vadă din nou birourile populate. Însă, trecerea de la work from home la prezența fizică trebuie făcută treptat, tocmai ca angajații să se acomodeze din nou la acest stil de muncă. Descoperă în acest articol patru sfaturi importante pentru revenirea angajaților la birou. 

  1. Încurajează flexibilitatea

Este dificil ca angajații să se acomodeze la munca de birou zilnică, când au lucrat mai bine de trei ani doar în regim de work from home. Reacomodarea cu spațiul de muncă sau alături de colegi poate fi mai grea la început. Pentru a evita acest scenariu, modelul de muncă hibrid este recomandarea potrivită pentru toate companiile. 

Unu studiu realizat de Genesis Property, compania fondată de antreprenorul Liviu Tudor, arată că două treimi dintre români sunt de părere că modelul de muncă hibrid va domina în anul 2023. Mai mult decât un sfert dintre angajați mizează pe un program cu două zile maxim la birou pe săptămână, arată datele aceluiași studiu. 

Astfel, flexibilitatea muncii și a programului sunt aspecte de luat în calcul atunci când antreprenorii își doresc din nou să aibă angajații la birou. Sistemul de muncă hibrid va deveni, astfel, noul format de muncă, care aduce beneficii atât pentru retenția angajaților, cât și pentru atragerea talentelor noi. 

  1. Comunică avantajele sistemului de muncă hibrid

Comunicarea deschisă între angajați și manageri este o relație sănătoasă pentru un business prosper. Dacă, până acum, managerii erau obișnuiți să comunice rezultatele de business și să aibă sesiuni regulate de mentorship cu angajații, trebuie să se familiarizeze și cu prezentarea avantajelor sistemului de muncă hibrid. 

Descrierea beneficiilor, în raport cu nevoile lor, îi vor face pe angajați să înțeleagă că, prin îmbinarea muncii de acasă cu cea de la birou, productivitatea crește. Oferă exemple clare prin sondaje interne desfășurate în companie între diferite departamente, setează sesiuni 1:1 periodice, astfel încât să promovezi acest stil de muncă, dar și să afli nevoile reale ale angajaților. 

  1. Modernizează spațiile de lucru

Înainte de a-i chema pe angajați din nou la birou, trebuie să ai în vedere regândirea spațiului de muncă. Munca s-a schimbat într-un ritm accelerat în ultima perioadă, iar biroul nu face o excepție. 

Principalele așteptări ale angajaților români față de angajatori sunt ca aceștia să creeze condiții de muncă mai bune la birou, ca spațiu și facilități, spun peste 48% dintre cei prezenți la un studiu Genesis Property. 32% dintre angajați se așteaptă ca angajatorii să ofere mai multe spații de relaxare la birou pentru a petrece timp de calitate alături de colegi. Spațiile de relaxare ajută și la o mai bună integrare în echipă, conform celor 26,4% dintre angajații români. 

Birourile nu înseamnă doar spații de desfășurarea a muncii, ci locuri prin care angajaților le este stimulată capacitatea de concentrare și creșterea productivității. Mai mult, chiar și mobilierul are un rol important pentru confortul lor. 

  1. Încurajează echilibrul dintre viața personală și cea personală

Puterea exemplului este esențială în cadrul echipelor, iar orice manager trebuie să fie un bun lider pentru angajați. Astfel, este important, ca manager, să adopți un comportament care inspiră echipele, nu doar pentru efectuarea muncii, ci și prin modul în care este privită. 

Echilibrul dintre viața personală și cea profesională începe de la echipele organizaționale, prin oferirea de instrumente potrivite angajaților. Acestea pot fi reprezentate de spații verzi și de relaxare chiar în extensia biroului sau de co-working și co-living. Programul de muncă scurt vinerea sau ieșirile săptămânale în echipă contribuie la delimitarea muncii de viața personală. 

Flexibilitatea, comunicarea periodică, spațiile de muncă moderne și încurajarea unei balanțe egale între viața personală și cea profesională sunt doar câteva sfaturi pe care managerii trebuie să le adopte, dacă își doresc reîntoarcerea angajaților la birou. Doar prin metodele adaptate nevoilor angajaților pot avea echipe performante, atât pentru munca de la birou, dar și pentru cea de acasă.  
Sursa foto: Freepick.com

Jurnalist GreatNews, Dan Arsenie lucrează în presa centrală din 2007 şi a scris pentru publicaţii ca Evenimentul Zilei, realitatea.net şi Yahoo News România. Scrie cu pasiune reportaje şi portrete jurnalistice şi acordă o atenţie ridicată promovării oamenilor frumoşi şi a locurilor frumoase din România.