Se lucrează intens la deszăpezire pe Transfăgărășan. Când ar putea fi deschisă șoseaua

FOTO: DRDP Brașov
FOTO: DRDP Brașov

Direcția de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov a postat imagini din timpul lucrărilor de deszăpezire de pe Transfăgărășan. Drumarii cre că ar putea da drumul în folosință pe 15 iunie, cu două săptămâni mai devreme decât termenul normal.

„Avem o cantitate mare de zăpadă, după cum vedeți, puțin mai mare decât anul trecut, am mobilizat deja două freze și o volă cu care încercăm să redăm traficului acest sector de drum la la fel ca anul trecut, și anume în 15 iunie.

Nu e o promisiune, încercăm să ne ținem de acest termen. Aici, în Transfăgărășan a nins chiar și ieri seară”, spunea Tudor Duțu, directorul regional al DRDP Brașov, în urmă cu două săptămâni.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat că intenționează să modernizeze Transfăgărășanul.

„Pentru DN 7C, proiectul de modernizare va deveni un motor pentru dezvoltarea economică și se va axa pe dezvoltarea turismului, o ramură economică dezvoltată cel mai mult în zona de influență a proiectului, prin creșterea accesibilității spre și dinspre zonele în care turismul este prezent sau în care turismul poate prospera prin valorificarea potențialui existent.

Modernizarea implică și creșterea calității vieții și a condițiilor de mediu ale cetățenilor din zonele adiacente drumului, precum și a condițiilor în care se desfășoară traficul, toate aceste elemente constribuind activ la valorificarea Transfăgărășanului din punct de vedere turistic”, se arată într-un comunicat de presă al CNAIR.

Sursa de finanțare e din Fonduri Europene Nerambursabile – Programul Operațional de Transport (POT).

Prin acest demers, CNAIR urmărește găsirea unor soluții viabile și constructive privind viitoarele elemente de pe DN 7C precum:

A. Polate, consolidări, lucrări de scurgere a apelor, lucrări de siguranță rutieră;

B. Identificarea zonelor pentru parcări (spații pentru comercianți în parcări, modalități de taxare a acestor spații de servicii publice);

C. Zone de “viewpoint”;

D. Identificarea zonelor pentru banda de vehicule grele;

E. Panouri de informare digitale “la poale”: număr locuri de parcare libere, temperatură/vânt/polei, etc.