Blue Air a decis ca până pe 12 septembrie să suspende toate zborurile, acuzând că a fost pusă poprire pe conturi și nu mai pot face deloc tranzacții. Potrivit ministrului Mediului, Tanczos Barna, poprirea a fost pusă de Administrația pentru Fondul de Mediu (AFM) pentru datorii în valoare de peste 28 de milioane de lei.
Ministrul a spus că Blue Air „are obligația de a plăti această datorie la bugetul AFM, datorită faptului că nu a achiziționat și nu a restituit certificatele de gaze cu efect de seră, obligație a companiei, obligație respectată de celelalte companii aeriene”.
„Blocarea conturilor de către AFM nu justifică în niciun fel suspendarea imediată a tuturor zborurilor de către această companie. Cer Blue Air să reia zborurile imediat, să-şi onoreze obligaţiile faţă de călători, să-şi onoreze obligaţiile faţă de bugetul de stat, să se adreseze imediat AFM pentru a solicita o reeşalonare a acestei datorii şi de a rezolva pe cale legală acest diferend”, a spus ministrul Tanczos Barna într-o declarație de presă.
La Guvern a fost instituită o celulă de criză pentru a rezolva situația pasagerilor care au rămas în aeroporturi, după ce toate zborurile au fost suspendate de Blue Air. Premierul Nicolae Ciucă a declarat marți că estimările arată că aproximativ 3.000 de călători au fost blocați în aeroporturi din străinătate.
De asemenea, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că vor fi alocate 5 milioane de lei pentru TAROM, care va trimite aeronave să aducă acasă românii afectați de decizia Blue Air. Ulterior, Guvernul se va îndrepta împotriva acestei companii, pentru a recupera suma de bani, dar și celelalte restanțe.
Ce trebuie să facă cei care sunt afectați
Ministerul Afacerilor Externe a anunţat că peste 620 de români, afectaţi de anularea zborurilor Blue Air, solicitaseră până marţi noaptea sprijin să revină în ţară. Solicitările au venit din ţări precum Cehia, Cipru, Portugalia, Spania.
Ministerul Turismului le transmite celor care au achiziționat bilete de la Blue Air că își pot recupera banii și compensațiile aferente în baza Regulamentului European nr. 261/2004 de stabilire a normelor comune privind compensarea și asistența pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și a anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor.
De asemenea, le transmite turiștilor care au luat pachete de vacanță de la agențiile de turism să ia legătura cu acestea. În baza OG nr.2/2018 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate, precum și pentru modificarea unor acte normative, agenția de turism este responsabilă pentru executarea pachetului și să ofere servicii alternative.
Cetățenii români aflați în străinătate, afectați de anularea recentă a zborurilor companiei Blue Air, își pot notifica situația și se pot adresa Ministerului Afacerilor Externe fie contactând cea mai apropiată misiune diplomatică sau oficiu consular al României din statul în care se află (https://econsulat.ro/Home/DateDeContact), fie contactând Centrul de Contact și Suport pentru Cetățenii Români din Străinătate (CCSCRS), telefonic la numărul de mobil 0040751084537 sau prin email la adresa callcenter@mae.ro.
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: