Apple a făcut o înțelegere să plătească 113 milioane de dolari pentru a închide o investigație cu privire la practici de a încetini modele mai vechi de iPhone prin care, susțin clienții, e o tactică de a-i face să cumpere modelele mai noi, potrivit Business Insider.
Reprezentanții Apple au refuzat să comenteze această informație și a subliniat că nu a admis că a greșit cu ceva ca parte a înțelegerii.
Acest scandal, denumit „batterygate”, este din 2017. Mai mulți clienți au reclamat faptul că dispozitivele lor încep să funcționeze mai lent după ce au făcute update-uri la sistemul de operare.
Apple a admis atunci că actualizările încetinesc telefoanele și a afirmat că acest lucru se întâmplă pentru a preveni închiderea subită a iPhone-urilor datorită vechimii bateriilor. De asemenea, Apple a negat faptul că prin această modificare ar urmări să-și crească vânzările la produsele noi.
O investigație a început în 30 de state americane, iar anchetatorii au afirmat că Apple era la curent cu faptul că update-urile încetinesc dispozitivele sale, dar nu a informat clienții despre acest lucru.
Pe lângă amenda pe care a acceptat-o, Apple și-a luat angajamentul să fie mai transparentă în ceea ce privește practicele.
„Companiile Big Tech trebuie oprite din a manipula consumatorii și obligate să le spună întregul adevăr cu privire la practicile și produsele lor”, a afirmat procurorul general al statului Arizona, Mark Brnovich, într-un comunicat de presă.
Apple a mai primit o amendă pentru aceeași practică și în Franța. În februarie, o autoritatea de reglementare franceză a amendat compania cu 27 de miloane de dolari pentru încetinirea deliberată a iPhone-urilor mai vechi.
FOTO: JESHOOTS-com/Pixabay.com
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos: