4 strategii eficiente pentru retenţia angajaților

Găsirea unor angajaţi buni care să aducă un plus de valoare locului lor de muncă este deseori o provocare. Una şi mai mare este, de fapt, păstrarea lor pe termen lung, odată ce au fost angajaţi. Indiferent de domeniul de activitate, pentru ca un business să funcţioneze eficient este nevoie de angajaţi implicaţi. Identificarea acestora, şi mai ales păstrarea lor sunt, în schimb, o mare provocare, mai ales în ultimii ani. 

Dacă în trecut angajatorii recunoscuţi pentru salarizarea corespunzătoare, beneficiile extra şi mediul de lucru plăcut erau mai puțini, iată că în prezent lucrurile s-au schimbat. Odată cu diversificarea ariilor de activitate şi creşterea numărului de angajatori, s-au cunoscut schimbări semnificative şi în preferinţele angajaţilor. 

Iată care sunt cele mai importante 4 strategii folosite de managerii care acordă o mare importanţă păstrării echipei.

1. Fii un leader, nu doar un manager bun

Businessurile viitorului nu se mai bazează doar pe manageri foarte buni care știu să organizeze, să traseze atribuţii, să monitorizeze, să evalueze şi să coordoneze. Pe lângă toate acestea, acum este nevoie de lideri excelenți. 

Un leader bun este un model pentru angajații săi care au încredere că, odată ce-l urmează, sunt pe drumul corect. Angajații care cred în leaderii lor și care sunt inspirați de ei au un randament mai bun, se implică mai mult atunci cand vin vremuri grele/situații de criză. Un atu al unui lider bun este să pună în aplicare conceptul de people centricity, acordând atenție nevoilor și aspirațiilor angajaților, respectiv well-being.

Amplificată semnificativ în perioada pandemiei de Covid-19, grija pentru protecţia sanitară a locului de muncă a devenit astăzi un obiectiv important pentru firme şi pentru angajaţii acestora. Astfel, s-a dezvoltat IMMUNE Building Standard™, concept creat de către Liviu Tudor, pentru a oferi spaţiilor de lucru protecţia sanitară necesară pentru ca activitatea să fie desfăşurată în siguranţă și să încurajeze interacțiunea dintre angajați.

2. Acordă beneficii altfel 

Dincolo de facilitățile clasice oferite de majoritatea companiilor, precum bonurile de masă, primele de sărbători, asigurarea medicală privată, angajaţii îşi doresc acum mai multe de la locul de muncă. Dat fiind numărul mare de ore petrecut la job, tot mai mulţi angajaţi caută aici confortul de acasă. Acest lucru se datorează şi perioadei lungi din ultimii ani, când angajaţii au experimentat munca remote, dar şi pentru că aceasta creează o atmosferă de lucru altfel (de exemplu, grădinițe în apropierea birourilor, spații verzi). 

3. Asigură echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională 

Îmbinarea vieţii personale cu cea profesională a fost, până de curând, un lucru evitat. Însă, odată ce s-a revenit la munca din birou, s-a descoperit o necesitate a implementării unor elemente de natură personală în rutina zilnică şi în mediul de lucru. Acest lucru se reflectă în noile medii de business, unde sunt puse la dispoziţia oamenilor toate facilităţile de care aceştia au nevoie. 

4. Acordă importanță spațiilor de co-working

Pentru a-i motiva inclusiv pe angajaţii care vor să se implice în proiecte realizate în echipe restrânse sau care sunt freelanceri, acordă importanță spațiilor de co-working. Pe lângă rezultatele profesionale individuale, angajaţii aduc un plus de valoare companiei şi prin proiectele realizate în echipă. Pentru a avea o relaţie profesională bună, de cele mai multe ori este necesară dezvoltarea unei relaţii personale. Astfel, comunicarea intercolegială va fi îmbunătăţită, iar proiectele profesionale vor avea, într-o proporţie mai mare, rezultatele scontate. 

Implicarea angajaților este importantă pentru menținerea productivității la locul de muncă și atingerea obiectivelor oricărei companii, iar menținerea angajaților implicați este un proces important şi continuu, care se află pe lista de priorităţi a oricărui manager. 

Sursa foto: Shutterstock