Mai mulți reprezentanți de seamă ai Ministerului Transporturilor au inaugurat cu fast redeschiderea liniei de cale ferată dintre Ilva Mică și Rodna Veche, în Bistrița-Năsăud.
Problema este că linia este ”într-o stare profundă de degradare, nereparată substanțial din epoca locomotivelor cu aburi, pe care se circulă cu 30-35 de kilometri pe oră și pe care 21 de kilometri se parcurg, ca acum o sută de ani, în 49 de minute”, precizează Asociația Pro Infrastructura, citată de HotNews.
Calea ferată este năpădită de buruieni și este semnalizată prin semafoare cu palete. Linia a fost reinaugurată în prezența Ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc. Pe tronsonul Ilva Mică – Rodna Veche va circula un tren Săgeata Albastră, care va circula cu maximum 35 de kilometri pe oră.
Operatorul anterior al liniei, Via Terra, a abandonat linia pentru că nu era profitabilă, însă CFR pare să creadă în potențialul acesteia.
CFR Infrastructură a schimbat 900 de traverse de lemn, aproximativ 3 la sută din cele de pe întreaga linie.