Încă un tren a deraiat în această dimineață

tren deraiat hunedoara
Trenul de călători care a deraiat în data de 23 decembrie 2018 în județul Hunedoara. Foto: ISU Hunedoara

Încă un tren a deraiat duminică, 23 decembrie, de această dată în județul Caraș-Severin. Spre deosebire de trenul de călători care a deraiat în județul Hunedoara, acest al doilea tren era un mărfar ce transporta cereale.

Trenul mergea de la București la Timișoara și a deraiat între staţiile CF Berzovia şi Oraviţa din județul Caraş-Şeverin, anunță publicația locală pandurul.ro.

Potrivit Centrului Infotrafic, 6 din cele 9 vagoane ale trenului au sărit de pe sine, din motive tehnice.

„Circulaţia feroviară pe secţia de cale ferată 930 este întreruptă la kilometrul feroviar 13+300 de metri, între staţiile CF Berzovia şi Oraviţa (judeţul Caraş-Severin), după ce şase dintre cele nouă vagoane ale trenului mărfar 69498 (operator privat, care se deplasa pe relaţia Grădinari – Timişoara Nord) au deraiat, din motive tehnice. Evenimentul nu s-a soldat cu victime. Trenul transporta cereale”, au transmis reprezentanții Centrului Infotrafic al IGPR.

Tot astăzi, ultimele 3 vagoane aflate în componența trenului IR 1821, care circula de la Bucureşti Nord la Arad, au deraiat în jurul orei 7.15, între stațiile Petroșani și Subcetate, în județul Hunedoara.

O persoană care stătea în ușa trenului a fost aruncată din tren și a fost preluată de un echipaj al Ambulanței. Conform ISU Hunedoara, femeia are ambele brațe fracturate.

3 vagoane dintr-un tren InterRegio au deraiat. Un om a fost aruncat din tren

În urma incidentului, ministrul Transporturilor, Lucian Șova, solicită de urgență Agenției de Investigare Feroviară Română (AGIFER) investigarea cu prioritate a accidentului feroviar produs duminică la Băiești și „comunicarea rezultatelor investigației, chiar dacă ne aflăm în perioada zilelor libere dinaintea Crăciunului”, se arată într-un comunicat de presă al ministerului.

“Creșterea investițiilor pentru reabilitarea căii ferate este absolut necesară. Am atras atenția, de mai multe ori, că starea de astăzi a infrastructurii feroviare este urmare a lipsei finanțării de-a lungul timpului. În fiecare an, se deteriorează 320 de kilometri de cale ferată și se repară, capital, doar 16 kilometri, în limita bugetelor pe care compania le are la dispoziție. Cred că angajații CFR ar putea face mai mult. Astăzi păzesc niște macazuri, în loc să construiască, în loc să repare“, a declarat ministrul Lucian Șova, citat în comunicat.

“În ultimele luni am acționat pentru găsirea soluțiilor pentru rezolvarea problemelor de pe calea ferată, astfel încât companiile feroviare să își recâștige prestigiul și competitivitatea. Toate ţările civilizate investesc în infrastructura de transport feroviar. Dificultățile prin care trec companiile feroviare pot fi depășite numai printr-o atitudine proactivă și prin responsabilitate și efortul comun al tuturor celor implicați”, a mai spus el.

Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.