icon of the seas cel mai mare vas de croazieră Royal Caribbean

Icon of the Seas, ce și-a început călătoriile la sfârșit de ianuarie 2024 în Marea Caraibilor, nu este doar cea mai mare navă de croazieră din lume, ci și posesoarea a numeroase recorduri: cea mai mare piscină și cel mai mare waterpark de pe un vas, cea mai înaltă cascadă, cel mai înalt tobogan și cel mai mare patinoar. Dincolo de toate aceste superlative, vasul ce aparține companiei Royal Caribbean Group din Miami, SUA, are peste 40 de restaurante, baruri, localuri, cafenele și săli de spectacole ce transformă șederea pe această adevărată „insulă cu elice” într-o vacanță memorabilă.

GreatNews a discutat cu unul dintre puținii turiști români care s-au plimbat până acum cu Icon of the Seas, cel mai nou vas intrat în flota Royal Caribbean. El a povestit pentru cititorii GreatNews întreaga experiență de la bordul navei, de la activitățile disponibile pe vas, la excursiile organizate în unele dintre cele mai frumoase insule din Caraibe.

Urmărește GreatNews și pe Instagram ca să fii la curent cu toate poveștile frumoase pe care le publicăm. Ne găsești și pe Threads.

icon of the seas cel mai mare vas de croazieră Royal Caribbean
Insula Sfântului Martin este una dintre insulele ce pot fi vizitate în călătoria cu Icon of the Seas

Botezată de fotbalistul Lionel Messi în cadrul unei ceremonii oficiale organizată pe 23 ianuarie, Icon of the Seas este înregistrată în Nassau, Bahamas. Lungă cât 3 terenuri și jumătate de fotbal, nava are 365 de metri lungime, fiind așadar cu aproape 100 de metri mai lungă decât Titanicul. Are 20 de punți, dintre care 18 sunt accesibile pentru pasageri, și poate atinge o viteză maximă de 41 km/oră.

Cu o capacitate maximă de 7.600 de pasageri și 2.350 de membri ai echipajului, Icon of the Seas ajunge să aibă populația unui orășel, însă vasul este atât de spațios încât nu pare suprapopulat. „Nu era exgerat de aglomerat”, povestește George, un tânăr în vârstă de 38 de ani din București, de profesie inginer software, care a mers alături de familie în Caraibele de Est la începutul lunii mai. În plus, vasul este atât de mare încât pasagerii nu prea simt mișcarea navei pe ocean: „Câteodată simțeai, foarte-foarte puțin. Mai ales noaptea, când stăteai în pat.”

Cea mai bună perioadă pentru o croazieră în Caraibe este din decembrie până în mai. Sezonul urganelor începe din iunie și ține până în noiembrie, iar cele mai multe furtuni sunt în lunile august, septembrie și octombrie.

Îmbarcarea se face din Miami, din terminalul propriu al Royal Carribean, iar croaziera durează 7 zile.

icon of the seas cel mai mare vas de croazieră Royal Caribbean
Croaziera pornește din Miami

Turiștii pot alege între Caraibele de Est și cele de Vest sau pot să lege două excursii și să petreacă două săptămâni în regiune, vizitând insule precum CocoCay din Bahamas, Sint Maarten, Republica Dominicană, Puerto Rico, Insulele Virgine Americane, Saint Kitts & Nevis, Roatán (Honduras), Cozumel (Mexic) sau riviera Maya.

Prețul pentru o vacanță de 7 zile în Caraibele de Est la bordul Icon of the Seas variază în funcție dimensiunile camerei, de priveliște și de gradul de lux pe care și-l dorește pasagerul. „Am dat 3.950 de dolari pentru cameră (pentru 3 adulți și 1 copil – n.r.), luată cu un an și jumătate înainte, când era vaporul în construcție. Cu câteva luni înainte de plecare crescuse prețul cu 50%”, explică George. Prețul include cazarea, 3 mese pe zi și gustări la o serie de restaurante și localuri, precum și accesul la piscine, spectacole, sală de fitness și alte activități. La acest preț se adaugă așa-numitele „gratuități”, în valoare de 18 dolari / zi / persoană. Acestea se plătesc la final și reprezintă bacșișurile pentru angajați (pentru ospătari, bucătari, barmani, chelneri, cameriste, personalul de la curățenie etc). Biletul de avion până în Miami nu este inclus în costul croazierei.

Cabina de 4 persoane situată pe puntea cu numărul 12 avea un pat dublu de dimensiuni mari (king size), o canapea extensibilă și un balcon cu priveliște la SurfSide, zona de pe vas dedicată în special copiilor și familiilor, unde se află tobogane și piscine speciale pentru cei mici. „Pentru familiile cu copii recomand [cu vedere la] SurfSide, pentru cuplurile fără copii – cu vedere la Central Park sau la ocean”, continuă el.

Parcul central este o altă atracție inedită de pe vas. Spre deosebire de multe alte nave de croazieră, zona din mijlocul vasului este goală: de-o parte și de alta se înalță cabinele suprapuse, ce par două clădiri rezidențiale așezate față în față, iar pe mijloc se află SurfSide (puntea 7) și Central Park (puntea 8). Cu plante agățătoare, alei, bănci, arbori și răsaduri cu flori exotice, în parcul cu vegetație luxuriantă trăiesc peste 33.500 de plante, iar din boxe se aude ciripit de păsări. Întreaga zonă seamănă cu un complex rezidențial.

În parc se află și numeroase localuri, printre care un restaurant cu sushi (Izumi), un bar de șampanie și un local de jazz cu muzică live: „E gen promenadă, poți să ieși seara la plimbare, mai bei un pahar de șampanie.”

The Pearl (Perla) este una dintre cele mai fotografiate atracții de pe Icon of the Seas. Cu un diametru de peste 15 metri, The Pearl este o sferă uriașă din oțel acoperită cu peste 3.000 de panouri cinetice din sticlă. Perla își schimbă culorile în albastru, roz, verde, mov sau roșu, iar panourile se pot micșca, fiind controlate de computer. Este cea mai mare sculptură cinetică din lume, însă rolul său nu este unul strict artistic.

Perla are un rol important și în structura de rezistență a vasului, deoarece contribuie la susținerea etajelor superioare (inclusiv a punții unde se află Central Park). „Nu e doar pentru design. Ai un open space pe 2 etaje (numit Royal Promenade – n.r.) și Perla ajută, fiind o structură metalică”, explică George.

Având 110 metri, Promenada Regală, ce ocupă două etaje (punțile 5-6), este mai lungă decât un teren de fotbal. Aici sunt magazine, cafenele (inclusiv un Starbucks), baruri, un local cu muzică live la pian, un bar de vinuri, un restaurant italian și cel mai mare patinoar de pe un vas de croazieră.

„E foarte vast spațiul ăsta, n-am mai văzut așa ceva pe niciun vapor. Practic aici intră mii de persoane. Zona e făcută pe 2 niveluri”, explică George, care se află la cea de-a patra croazieră.

Tot aici a avut loc, în seara plecării, o mare petrecere cu dans, muzică, animatori și DJ, în cadrul căreia au fost eliberate 10.000 de baloane. De altfel, în fiecare seară era discotecă pe Promenada Regală timp de 2-3 ore, până la 12 noaptea.

„Cam de 2 ori pe săptămână, seara târziu, pe la 10-11, era silent disco pe promenada principală. Toți participanții aveau căști. Erau 2 DJ, și fiecare punea muzică pe un canal diferit. Puteai să schimbi canalul: pe un canal putea să fie latino, și pe altul pop-dance. Este un concept pe care Royal Carribean îl are și pe alte vase”, mai spune turistul român.

O altă variantă pentru petrecerea serilor erau show-urile din sălile de spectacol: patinatori pe gheață, acrobații și sărituri în AquaDome (o sală cu piscină, cascadă și fântâni arteziene) sau spectacole de teatru-musical, ca de exemplu „Vrăjitorul din Oz”. Toate aceste show-uri erau incluse în pachet, iar turiștii nu trebuiau decât să facă rezervare din timp în aplicația de mobil a Royal Caribbean: „Pentru noi, show-ul de la AquaDome a fost cel mai spectaculos. A durat cam o oră, au fost mai multe numere.”

Lângă AquaDome se află Overlook, un lounge construit chiar la prova navei (partea din față a vaporului), cu geamuri panoramice pe două etaje, de sus până jos, ce oferă o perspectivă superbă asupra oceanului, în direcția de mers a vasului. „Era locul meu preferat pe vapor. Este spectaculos. Aveai tot felul de locuri de relaxare, baruri. Puteai să stai să vezi cum merge vaporul pe ocean. Era liniște, era cea mai plăcută zonă pentru relaxare”, povestește tânărul.

Serile pot fi petrecute și la sports pub, la karaoke, stand up comedy, la sala de concerte sau în barul Boleros, acesta din urmă fiind un club cu orchestră și muzică latino live.

Foarte multe dintre distracțiile disponibile pe vas sunt gratuite, în sensul că accesul este inclus în pachet: de la waterparkul cu 6 tobogane, FlowRider (simulatorul de surf), sala de fitness și pista de alegare ce înconjoară vasul la nivelul 4, la terenurile de minigolf, baschet, fotbal și volei. De asemenea, este inclus și accesul în zonele pentru copii, precum piscinele, toboganele și caruselul din SurfSide. În schimb, peretele de escaladă și tiroliana suspendată în lateralul vasului, la zeci de metri deasupra oceanului, sunt contra cost (aceasta din urmă costa 100 de dolari / tura).

La bordul Icon of the Seas se află 7 piscine, dintre care una este accesibilă doar turiștilor care stau la apartamente în cartierul Suites Neighborhood, o zonă de lux cu propriile baruri, restaurante și zone de relaxare. Aici, cel mai scump apartament, care se întinde pe 2 etaje, costă 100.000 de dolari pentru 7 nopți.

Cu peste 150.000 de litri de apă, Royal Bay este cea mai mare piscină de pe un vas de croazieră. Din cele 6 piscine disponibile, 3 sunt doar pentru adulți. De exemplu, Hideaway este singura piscină infinity suspendată de pe un vas de croazieră. Piscina se află la pupa (partea din spate a navei), deasupra spațiului gol din mijlocul vasului, și oferă o panoramă de vis asupra oceanului și a siajului lăsat în urmă de Icon of the Seas. Accesul la piscine, jacuzzi și șezlonguri este inclus în pachet (cu excepția paturilor de pe apă, care se închiriază contra cost).

În pachet sunt incluse 3 mese pe zi (mic-dejun, prânz și cină), precum și gustările la diferite localuri. WindJammer este un restaurant de tip bufet pentru mic-dejun, prânz și cină, iar Main Dining Room este un restaurant mai elegant, à la carte, unde se servesc prânzul și cina. Aici, meniul este diferit în fiecare seară și include câte 6 feluri de mâncare pentru aperitiv, fel principal și desert: „Este mai elegant, au serviciu cu ospătari. Rezervai în avans la ce oră voiai să mergi între 18 și 22 ca să își planifice mesele. Din meniu puteai alege un aperitiv, un fel principal, un desert. Dar la desert, dacă îți plăceau 2 chestii, puteai să le ceri.”

Într-una din seri, la masă au primit ouă fierte: „Au încercat să facă ouă roșii, dar nu le-a prins vopseaua. Au vorbit cu noi cu o zi înainte și le-am zis că e Paștele la ortodocși. Dar nota 10 că au încercat. Erau foarte prietenoși. Și au făcut și un fel de cozonac. Era dulce, cu cacao. Ei ziceau că e „sweet bread” („pâine dulce” – n.r.)”

În meniuri se regăseau feluri de mâncare precum homar, somon, mușchi de vită, melci (escargot), sau calamar. Totodată, restaurantul are și meniu special pentru copii, cu burgeri, cartofi prăjiți, paste sau înghețată.

În afară de aceste două restaurante principale, pe vas există multe alte localuri cu mâncare de tip fast-food sau cu dulciuri și deserturi, incluse în pachet, unde pasagerii pot lua gustări oricând doreau: El Loco Fresh (cu specific mexican), SurfSide Bites (burgeri, cartofi prăjiți), AquaDome Market (un food court cu 5 standuri cu tematici diverse: mâncare mediteraneeană, asiatică, sandvișuri, salate, clătite etc), You Make Me Melt (înghețată la dozator), Pearl Cafe (deserturi, sandvișuri, cafea) sau Sorrento’s (pizza).

„La Sorrento’s era pizza non-stop, până la 2 noaptea. Dacă ți se făcea foame la 12 noaptea puteai să vii aici. Dar a fost așa de multă mâncare, mult mai interesantă decât pizza, încât n-am mers niciodată”, povestește turistul.

În plus, pe vas există multe alte restaurante à la carte cu preparate din gastronomia internațională, care nu sunt incluse în pachet, ca de exemplu Izumi, cu sushi, sau Hooked, cu specific de pește și fructe de mare. Taxa de rezervare era de 40 de dolari de persoană, dar pentru unele feluri trebuia plătit în plus deoarece nu erau acoperite complet de această sumă.

Cea mai extravagantă experiență poate fi trăită la restaurantul Empire Supper Club, unde pentru 200 de dolari / persoană turiștii primesc 8 feluri de mâncare, fiecare însoțit de o altă băutură alcoolică. Cina durează în jur de 3 ore.

icon of the seas cel mai mare vas de croazieră Royal Caribbean
La Pearl Cafe, turiștii se pot relaxa la o cafea și o gustare (sunt incluse în costul pachetului). La alte cafenele, ca de exemplu, Starbucks, trebuie să plătească.

În ceea ce privește băuturile, în pachetul de bază sunt incluse apa, cafeaua de la espressoare, limonada și sucurile de la dozatoare, amplasate în multe locuri de pe vas. Pentru băuturile alcoolice și sucuri precum Cola sau Fanta, turiștii pot opta să cumpere un pachet de 200 de dolari / persoană pentru întregul sejur, în care sunt incluse sucurile, berea la sticlă și reduceri de 20%-50% la vinuri, cocktail-uri și alte băuturi. Altfel, pasagerii plătesc prețul întreg. De exemplu, la Main Dining Room, o bere costa 8 dolari, un cocktail 15 dolari, iar o Cola la doză 4 dolari. La toate aceste prețuri se adăugau bacșișurile de 18%.

Cei care vor internet la bordul Icon of the Seas trebuie să plătească separat pentru el. Pachetul costă 120 de dolari de persoană pentru cele 7 zile. Prețul este ridicat deoarece este internet prin satelit. „Dar a mers impecabil pentru câți au fost acolo, 6.000-7.000 de oameni. A mers super bine față de alte vase, și pe partea de video streaming. A meritat”, spune tânărul.

În timpul săptămânii petrecute în Caraibele de Est, Icon of the Seas a oprit în 3 porturi, iar turișii au putut vizita 3 insule. Excursiile durează aproximativ 6 ore (de la 10 dimineața până după-amiaza la 16). Cei care doresc pot să rămână la bordul vasului și să își petreacă ziua relaxându-se la piscină.

Prima oprire a fost în Philipsburg, capitala statului Sint Maarten (partea olandeză a Insulei Sfântul Martin). Odată ajunși în port, turiștii puteau să își facă programul cum voiau în intervalul respectiv. De exemplu, puteau să ia un taxi și să viziteze mai multe obiective de pe insulă sau să ia o excursie vândută de Royal Caribbean.

icon of the seas cel mai mare vas de croazieră Royal Caribbean
Plajă din Sint Maarten, jumătatea olandeză a Insulei Sfântul Martin

„Erau zeci de excursii, la diverse plaje de pe insulă (inclusiv la Maho Beach, plaja celebră pentru avioanele care trec pe deasupra ei la aterizare – n.r.), la o fabrică de rom, fabrică de bere, poți să mergi la pescuit. Costau în jur de 100 de dolari”, povestește tânărul. De pildă, o excursie cu catamaranul, ce includea o oprire la snorkeling și una la o plajă, precum și masa și băuturile, costa 90 de dolari / persoană.

icon of the seas cel mai mare vas de croazieră Royal Caribbean
Pe catamaran, alături de un localnic din Sint Maarten
icon of the seas cel mai mare vas de croazieră Royal Caribbean
Plajă din Sint Maarten, jumătatea olandeză a Insulei Sfântul Martin
icon of the seas cel mai mare vas de croazieră Royal Caribbean
Snorkeling în Sint Maarten. „Aveau un elicopter, un mic submarin și o statuie, toate scufundate intenționat pentru a amenaja mediul submarin”

Iar o excursie pe cont propriu, cu un taxi de tip microbuz de 8 persoane, în care șoferul îi ducea pe turiști pe la mai multe atracții de pe insulă, inclusiv la Maho Beach, costa 40 de dolari / persoană.

O altă oprire a fost în Insulele Virgine Americane, unde turiștii au putut vizita insula Saint Thomas. Ultima oprire înainte de întoarcerea în Miami a fost la CocoCay, o insulă privată din Bahamas, folosită exclusiv de linia de croaziere Royal Caribbean. Spre deosebire de celelalte excursii, turiștii nu trebuie să plătească în plus pentru CocoCay, prețul excursiei fiind inclus în pachetul standard. „Majoritatea croazierelor în Caraibe de la Royal Caribbean opresc în CocoCay. Ai foarte multe chestii de făcut, au multe plaje, și laguna cu piscină”, explică George.

icon of the seas cel mai mare vas de croazieră Royal Caribbean
South Beach este una dintre plajele mai puțin aglomerate din CocoCay

Lungă de aproximativ 1,5 kilometri de la est la vest, CocoCay a fost amenajată special pentru turiștii de pe vasele de croazieră care vor să se relaxaze timp de o zi în Bahamas. Are nu doar plaje cu apă azurie și nisip alb, ci și o lagună artificială cu baruri și șezlonguri. Mâncarea, băuturile răcoritoare și șezlongurile erau gratuite: „Aveai aceleași beneficii ca pe vas.” Dincolo de relaxare la plajă sau în apă, turiștii puteau merge și la un parc de distracții (aici accesul era contra cost) sau puteau zbura cu balonul cu aer cald (100 de dolari pentru 20 de minute).

„Am stat 2 ore la plajă, după care ne-am mutat la o lagună, o piscină artificială. Puteai să închiriezi căsuțe dacă voiai intimitate. Nu prea se înghesuia lumea la [lucrurile] pe bani. Serviciile standard erau suficient de bune în general”, mai spune turistul.

icon of the seas cel mai mare vas de croazieră Royal Caribbean
Laguna artificială din CocoCay

Din CocoCay se puteau face și alte excursii, ca de exemplu până la Goat Cay, una dintre insulele din Bahamas unde turiștii pot înota cu porcii în apele limpezi din Caraibe (prețul excursiei era de 150 de dolari).

icon of the seas cel mai mare vas de croazieră Royal Caribbean
Icon of the Seas (stânga), în portul din CocoCay

La ora actuală, compania Royal Caribbean Group are în construcție un nou vas din clasa Icon, numit Star of the Seas. Vasul, ce va avea dimensiuni similare, este construit tot de compania Meyer Turku Oy, din Finlanda, cea care a construit și Icon of the Seas. Star of the Seas ar putea fi gata în vara anului 2025. Un al treilea vas, ce nu a fost încă denumit, ar urma să fie lansat la apă în 2026. În următorii ani, unul dintre vasele din clasa Icon ar putea fi adus pe Mediterana, mult mai aproape de publicul european. Potrivit conducerii companiei, un vas din clasa Icon va ajunge „inevitabil” în Europa la un moment dat, cererea pentru croaziere pe Mediterana fiind foarte ridicată.

Foto: Arhiva personală

Urmărește GreatNews și pe Instagram ca să fii la curent cu toate poveștile frumoase pe care le publicăm. Ne găsești și pe Threads.