Turistă deranjată de excesul de zel al cameristei care a făcut curățenie. Ce a supărat-o

cameră de hotel
Foto: Olichel / pixabay.com

O turistă din România a fost deranjată de excesul de zel de care a dat dovadă camerista care i-a făcut curățenie în hotelul în care a fost cazată.

Potrivit femeii, care și-a publicat povestea pe grupul de Facebook „Sfaturi de la avocați”, camerista i-a făcut ordine inclusiv în lucrurile din valiză și i-a aruncat mai multe bonuri fiscale pe care le avea.

„Este legal ca la un hotel, in timpul curățeniei, persoana care face curat sa îți rearanjeze lucrurile (ma refer la rearanjat inclusiv lucrurile din valiza) și sa arunce ce crede ea ca nu mai este necesar ? Nu zic de un servetel mototolit, ci de bonuri sau hârtii pe care le aveai?

Am vorbit cu cei de la conducerea hotelului, mi-au spus ca sunt prima persoana deranjata de asta și ca ei așa considera normal, sa decidă persoana de la curatenie ce trebuie aruncat și ce nu”, a scris turista.

Ea a precizat că nu îi lipsesc lucruri, dar că proprietara hotelului consideră că „este perfect normal ce se întâmplă și că sunt eu ciudată să mă plâng de așa ceva.”

„Codul civil extinde forța juridică a normelor juridice asupra unor situații care, deși nu sunt reglementate, intră sub incidența normelor juridice, și anume sub incidența acelor norme juridice care reglementează situații asemănătoare. Se ajunge la interpretare… Sunt izvoare ale dreptului civil legea, uzanţele şi principiile generale ale dreptului.

Prin urmare, uzanța în acest domeniu este uniformă și clară și stabilește că nu se umblă niciodată în gențile clientului. Prin uzanţe se înţelege obiceiul (cutuma) şi uzurile profesionale. În cazurile neprevăzute de lege se aplică uzanţele, iar în lipsa acestora, dispoziţiile legale privitoare la situaţii asemănătoare, iar când nu există asemenea dispoziţii, principiile generale ale dreptului.

Întotdeauna când ne este încălcat un drept ne adresăm cu o petiție persoanelor superioare celui care ne-a încălcat dreptul, de asta și ANPC spune următoarele: „Vă rugăm să apelaţi la această modalitate numai după ce încercaţi să rezolvaţi amiabil problema cu operatorul economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul. În situaţia în care nu aţi ajuns la o înţelegere cu vânzătorul sau cu administratorul unităţii, atunci aveţi dreptul să depuneţi o reclamaţie.” Așa că, depuneți o plângere la hotelul respectiv, iar dacă nu sunteți mulțumit de soluție depuneți o plângere la ANPC unde atașați și spunsul hotelului cu privire la incident”, a sfătuit-o pe turistă un membru al grupului.

Alte persoane care lucrează în domeniu au precizat că cei care fac curățenie în camerele de hotel nu au voie să umble în bagajele turiștilor și nici nu au voie să îi atingă lucrurile.

„Eu muncesc de 15 ani numai în hotel, dar așa ceva nu este admisibil. NU ai voie să atingi lucrurile clientului. Ești responsabil de ceea ce-i lipsește.”

„Bineînțeles ca nu are voie! Hotelul trebuie să plătească pentru eventualele pagube, adică dacă v-a aruncat bonuri de care Dvs aveați nevoie pentru a le deconta!”

„Am lucrat în hotelărie 20 de ani, la recepția mai multor hoteluri din Băile Felix, sincer vă spun ceea ce întrebați dv. pe aici nu am auzit să se întâmple niciodată la noi, am călătorit foarte mult și în România și în străinătate și de asemenea nu mi s-a întâmplat niciodată să îmi umble în bagaj personalul care face curățenie.”

„Nu au voie sa îți atingă lucrurile personale! Pot arunca doar gunoiul din coșul de gunoi…”

Foto: Olichel / pixabay.com

Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.