Tot mai mulți români anulează o piesă la mașinile lor

FOTO: renateko/Pixabay.com
FOTO: renateko/Pixabay.com

Foarte mulți șoferi decid să renunțe la filtrul de particule. Nu toți știu că dacă sunt prinși în trafic cu această modificare, pot rămâne fără certificatul de înmatriculare. Mai grav, mașinile fără filtru de particule poluează aerul.

„Au fost foarte multe persoane care au venit fără filtru de particule, unii chiar nu știau, așa au cumpărat mașina. Noi le respingem mașina pe motivul acesta, îi îndrumăm către service pentru înlocuirea filtrului sau montare după caz, iar apoi revin pentru ITP”, a declarat inspectorul ITP, Robert Tăicuțu pentru Observator News. 

Registrul Auto Român face controale periodice.

„În acest scop, noi folosim și această evaluare vizuală, verificăm integritatea carcaselor filtrelor de particule pentru a vedea dacă nu au fost făcute anumite modificări la acestea”, spune directorul RAR, Claudiu Mija. 

În primele trei luni ale acestui an, verificările au arătat că 9 mașini diesel din 100 sunt modificate astfel

Filtrul reţine particulele mari nearse, care altfel ar ajunge în atmosferă și ar otrăvi aerul pe care-l respirăm.

Dar cu toate acestea, șoferii renunță la filtru din cauza prețului, dar cei care aduc modificări sistemului de evacuare își pun viața în pericol.

„Anularea filtrelor de particule de fapt nu face altceva decât să ne pună în pericol viața noastră cat și a celorlalți participanți la trafic pentru că mașinile nu sunt safe, adică dacă se anulează filtrul de particule în momentul în care acesta nu mai are filtrul de particule celelalte componente inclusiv motorul și turbina sunt afectate pentru că nu mai funcționează în parametrii dați de fabrică”, a avertizat proprietarul unui service auto.  

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.